Beatles-pitchen

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Tänker mig att det rimligaste är att vi håller oss till den klassiska 1-blads-utmaningen.
Jag har ingen aning om vad 1-blads-utmaningen är, men jag kommer att krafsa ihop ett skissigt pitchbidrag som är ett fåtal stycken långt. Jag tänker "hisspitch", och hoppas att det duger. Det är ungefär så mycket jobb jag pallar lägga ner på en pitch just nu känner jag.

Jag har för övrigt ingen relation alls till den låt jag fick slumpad till mig, men det ska nog lösa sig…
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag är med!

(Och jag håller tummarna för Maxwell's Silver Hammer eller Helter Skelter!)
Eftersom jag är sjukt intresserad av vad du skulle göra med Helter Skelter så funderar jag på om du kan tänka dig att göra en pitch för det också?
För rättvisans skull kan den hamna som en bubblare lite sådär på sidan om själva utmaningen.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,468
Eftersom jag är sjukt intresserad av vad du skulle göra med Helter Skelter så funderar jag på om du kan tänka dig att göra en pitch för det också?
För rättvisans skulle kan den hamna som en bubblare lite sådär på sidan om själva utmaningen.
FUCK! YES!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Eftersom mina favoritlåtar går iväg till höger och vänster, medan jag sitter här med en låt jag knappt hört förut, tänker jag göra följande uppror: När jag postar mitt bidrag så kommer jag dels skriva ett om min tilldelade låt – och sedan minst en separat kort pitch om en annan låt, i spoilertaggar =)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Eftersom mina favoritlåtar går iväg till höger och vänster, medan jag sitter här med en låt jag knappt hört förut, tänker jag göra följande uppror: När jag postar mitt bidrag så kommer jag dels skriva ett om min tilldelade låt – och sedan minst en separat kort pitch om en annan låt, i spoilertaggar =)
jag har ju redan köpt @Nässes anarki med hull och hår så go nuts
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
Nu har jag pressat fram en pitch. Den lider nog av att jag är förkyld och inte orkar vara så pitch-peppig, men det är ändå något - ett slags ghostbusters mot ensamhet.


EDIT: Tänkte på mitt bidrag och blev ängslig. Jag hävdar INTE att ensamhet nödvändigtvis är farligt och/eller att ensamma människor nödvändigtvis är farliga.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,468
Nu har jag pressat fram en pitch. Den lider nog av att jag är förkyld och inte orkar vara så pitch-peppig, men det är ändå något - ett slags ghostbusters mot ensamhet.


EDIT: Tänkte på mitt bidrag och blev ängslig. Jag hävdar INTE att ensamhet nödvändigtvis är farligt och/eller att ensamma människor nödvändigtvis är farliga.
Det här är ju ett jättefint spel! Tycker inte du ska vara ängslig.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
junk.png

Allt är inte skräp, men det mesta ...

"Junk" är ett spel/kampanj/någonting om att skilja skräp från det som är inte är det. Skilja det som hamnat på skräphögen av en anledning och det som hamnat där av misstag. Skilja pre-loved från un-loved.

Rollpersonerna är (ja, varför inte? d6) ... 1. Bilmekaniker. 2. Tandemcyklist. 3. Hjärtbruten jubilar. 4. Militär. 5. Scout. 6. Slå två gånger.

Sak som behöver återbördas (d6) ... 1. En sjungande mekanisk fisk. 2. En oväntat fräsch babyfilt. 3. Svenska Akademiens Ordlista. 4. Vakuumförpackad oxfilé. 5. Italienska myggjagare. 6. Ett armbandsur.

Vem saknar det (d6) ... 1. En glad busschaufför. 2. Enstöringen i stugan. 3. Prinsessan på torget. 4. Mellanchefen som bestämt sig för att säga upp sig. 5. Tvätteriarbetaren. 6. Ensamstående småbarnsmamman.

Hur kommer hen reagera på att få tillbaka saken (d6) ... 1. Med sorg. 2. Med glädje. 3. Med ilska. 4. Med förvåning. 5. Med förakt. 6. Med likgiltighet.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Klockan klämtar för dig som anmält dig till utmaningen!
Jag satte ju den 10/12 som sista datum....mental note till mig själv: Ha kortare deadline nästa gång!
 
Top