Nekromanti Battleground Fantasy Warfare

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,015
Location
Umeå
Jag läste om Battleground Fantasy Warfare i Fenix och tyckte att det verkade intressant. Är det någon som har kört det och kan rekommendera vilken armé som är bra att börja med?

En än mer angelägen fråga är var man kan få tag i spelet? Har det släppts i Sverige?
 

Yokiboy

Veteran
Joined
17 Sep 2004
Messages
140
Location
Södertälje
Det är ett riktigt kul spel. Jag har Men of Hawkshold, Elves of Ravenwood, Undead Army och Orc Army. Jag är sugen på att skaffa resten också.

De säger att vissa armeer är lite krångligare än andra, vilket stämmer till en viss del, men du bör nog köpa den armeen som lockar dig mest. Men of Hawkshold är nog bäst för nybörjare, men om orcher, dvärgar, lizardmen, etc. intresserar dig mer, plocka då upp dem istället.

Reglerna kan du ladda ner ifrån Your Move Games webbsida och det finns en massa bra hjälpsamma filer på BGG. Så du kan studera reglerna i förväg.

De innehåller enkla startregler, men de är bara för att lära sig grunderna, då de helt enkelt är för simpla. Börja med att lira med de färdiga armeerna som listas i Reinforcements paketen, de är rätt balanserade och enkla att lira. En anledning att köpa de senare armeerna är att de tidigare kommer med gamla regler och trupperna är inte märkta med vilka som är Elite eller Core Units (det är iofs. lätt att kolla upp).

Jag köper alla mina spel från ThoughHammer i Amerika, så jag vet inte var du kan få tag på spelet i Sverige.

Mors,

Jocke
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,015
Location
Umeå
Tack för svaret.

Jag tänker efter övervägande investera i Orcs och High Elves. Det blir starter deck till en början men jag beställer nog reinforcement till dem också om jag inte blir helt avtänd.

Jag var in på Collector's Point och de kunde tydligen ta in dem, så om några veckor är jag förhoppningsvis lycklig ägare av spelet.
 

Yokiboy

Veteran
Joined
17 Sep 2004
Messages
140
Location
Södertälje
Jag ska upp till Umeå-trakten i juli, så om du har lust kunde vi sammanstråla och lira? Vi har en stuga vid Umeälven i lilla Hälsingfors (mellan Vindeln och Vännäs) och det brukar alltid bli att vi åker in till Umeå ett par gånger.

Hoppas du gillar spelet,

Jocke
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,015
Location
Umeå
Nu har Collectors' Point fått in dem! (I webshopen listas de under nyheter men av någon anledning inte under Battleground Fantasy Warfare.)
 
Top