Nekromanti Battle report A&A Minis

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Deathmatch på spelplan Half and half, 100 poäng.

Upställningen var följande:

Jag:
SS-Panther Ausf. G
Panzer IV Ausf. G
SS-Haupsturmführer
MG 42 Machine-Gun Team
Mauser Kar 98k

Argyle:
2 st M4A1 Sherman
M3 Stuart
T-34/76
"Screaming Eagle" Captain
BAR Gunner

Argyle vann initiativet och valde att ställa upp sina trupper ovanför sjön, medan jag ställde upp mina trupper bakom den mellersta Charlieskogen förutom Panzern som startade i Dogstaden

Körde in min Panther in i charliebyn medan mina fotsoldater tog fäste i skogen strax bakom, Panzern gick ut på flanken för att försöka runda fienden. Argyle svarade med att skicka ut sin ena Sherman mot Panzern, de övriga gick mot byn för att krossa Panthern. I anfallsfasen blev M3 Stuarten krossad av Panthern. I ett tappert försök att utjämna oddsen landsätter Argyle sin Screaming Eagle i skogen bakom mina soldater.

Under de följande rundorna slår jag ut de bägge Shermantanksen och stortyskland ser ut att närma sig. Då vänder krigslyckan och Argyle lyckas slå ut både Panthern och strax efteråt Panzern som stod lamslagen med blottad bak med T-34/76:an. Min MG-42a slås ut av hans Screaming Eagle, som blir nedskjuten av min Haupsturmführer när han avancerar ur skogen för att försöka undanröja Mauserskytten som hotade att slå ut T-34/76:an. Men när min Mauserskytt tillslut faller mot den kvarvarande tanken ger jag upp eftersom jag inte längre har eldkraft att ta itu med den.

Det var hela tiden en jämn och rolig match, jag lyckades använda mig bra av terrängen, men jag skulle ha haft åtminstone en fotsoldat som var effektivare mot tanks, som det var nu var jag chanslös när jag väl förlorat mina två tanks trots att jag lyckade slå ut tre av Argyles tanks innan jag förlorade mina.

/Mattias - Pansargeneral :gremsuck:
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
trevligt att läsa lite om AAM för en gångs skill :gremsmile:

På 100p är det svårt att klämma in många bra tanks för tyskarna. Jag skulle nog skippat kulsprutan till förmån för en SS-pansargrenadier och helst uppgraderat Panzer-IV till en SS-Panzer-IV. Alltså:

SS-Panter (49p)
SS-Panzer IV (32p)
HSF (7p)
SSPG (5p)
Mauser Kar 98 (3p)

Då har man 4 poäng över som man kan använda till en blackshirts till exempel.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Som den snål-erik jag är har jag bara en starter och en booster, så jag hade inte så mycket att välja på. :gremsmile:
Men nu när jag fått blodad tand blir det nog ett antal boostrar till och förhoppningsvis många mer battle reports.

/Mattias
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
oj... tänk att man kan spela med så lite :)
fastna inte i träsket. Jag har köpt oräkneliga boostrar :)

Vi ska spela 600p och 6x2 kartor nu på söndag. Det lär bli så stort och långdraget att jag bara kan skriva en väldigt översiktlig battle report.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
oj... tänk att man kan spela med så lite :)
fastna inte i träsket. Jag har köpt oräkneliga boostrar :)
Jag antar att jag hade flyt och fick två tyska rare tanks. :gremgrin:
Kostnaden för boostrarna kan lätt göra en mörkrädd, så jag hade tänkt mig att bara samla på Storbrittanien. Men nu när jag fått så bra tyska enheter blir det nog att samla på dem också.

Vi ska spela 600p och 6x2 kartor nu på söndag. Det lär bli så stort och långdraget att jag bara kan skriva en väldigt översiktlig battle report.
Ser fram emot den rapporten!

/Mattias
 
Top