Nekromanti Basse-jazz-enanji!

Basenanji

magisk flopp
Ibland har några av forumiterna kunnat höra hur jag skrutit över min jazzidentitet. Senast jag spelade upp en(egenkomponerad) "frijazz"-låt för någon fick jag dock rätt mager respons... :gremgrin:

Då är det kanske inte så konstigt att jag blir sugen på att bevisa min rättmätiga hemvist bland musikerna!

Så, om ni vill höra mer musik från en av forumiterna rekommenderar jag att ni kommer till Fasching kl 18.00 den 6/12 och lyssnar på Stefan Anderssons Storband, där undertecknad kommer att spela!

Välkomna!

/Karl "Basenanji" Asp,
stolt över att få spela på jazzens nationalscen.

»Senast jag spelade upp en(egenkomponerad) "frijazz"-låt för någon fick jag dock rätt mager respons...«

Hahaha! Om det där referar till när du spelade upp för mig så är du helt fel ute (har för mig du sagt att du fick intrycket att jag kände så). Jag var nämligen tokimponerad! ... om det inte refererar till när du spelade upp det för mig så ska du skämmas som försöker få mig att tro att världen inte roterar kring min fylliga mage!

Ska försöka komma förbi (såvida jag inte jobbar). Är definitivt inne i en jazzperiod nu. Vad ligger inträdet på?

Veckans jazzfavorit;
patter_kell_maidenvoy_101b.jpg

Du- nu blir JAG grymt impad! Det får bli dags för skivspisarmötesträff snart!

Alltså, så här: jag har gått fyra år på musikhögskolan i Örebro för en saxofonist som heter Fredrik Ljungkvist. Han är gud i människoförklädnad. Så bra är han. Jag skojar inte.
Han är grymmast. Han hade som grej att han tog med skumma plattor som vi skulle gissa vad de var för nåt. Det där kallas för "blindfold" och är rätt nyttigt, man tränar sin smak och sitt öra.

Nu när du visar det där exet anar jag att du har typ ett dussin andra sådana skumma (men förmodligen lika bra som de är skumma)... Du hade ju en platta som vi inte kunde spela som jag fortfarande är rätt sugen på att höra tex.

Det är en alldeles speciell sorts musikbegåvning- att hitta de där pärlorna bland allt annat junk. Själv hittar jag mest junk, när jag skivorienterar...

---

Inträdet då? Dyrt. 150:- så jag förstår om du avvaktar något annat. Om du lyckas lura garderoben att du är student kommer du undan med 75:-.

Tja, om du ville komma skulle jag bli jätteglad!

/Basse

Back