Nekromanti Basic D&D på Roll20

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Jag vill prova en grej. Jag DM:ar de gamla klassiska Basic-modulerna över Roll20, och det ska vara relativt avslappnat och oambitiöst, man kan vara med när man kan eller känner för det och det gör inget om man missar speltillfällen. Jag kör med färdiga rollpersoner och det är ingen garanti att man får spela samma karaktär från gång till gång, den som loggar in först får välja först. Det blir i allmänhet kvällstid efter läggning, och jag annonserar när jag kör på denna Discordkanal: https://discord.gg/CNV7vGE. Det kan bli spontana möten eller planerade. Tanken är att det ska vara till för folk som vill spela men inte har tid eller energi att engagera sig i något mer krävande, och gärna kör någon timme eller två en eller ett par gånger i veckan. Sen får vi se hur det går. Det går bra att anmäla intresse här eller på Discord.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Jag provar att ha öppet på rollspelsdrop-in ikväll, typ 20.30 - 22.30ish. Kom in, rulla lite tärning, tjoppa lite monster! https://app.roll20.net/join/1911098/1SHUQw

EDIT: Om folk hellre vill ha en regelrätt kampanj med fasta karaktärer, så kan vi göra så istället. Huvudsaken är att det blir kul.
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Just nu är jag lite mellan vardagsrum (renovering pågår) så det är svårt att faktiskt delta, men jag hejar ivrigt på! Jag hoppas även att ni sköter er så att detta kan fortsätta under hösten. ;-)
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
BiobunkerVII;n331507 said:
Det här låter spännande - blir det någon fortsättning?
Ingen nappade så det blev aldrig någon början! :p

Däremot använde jag detta en gång som backup när några saknades från vår reguljära Roll20-grupp.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag vill definitivt vara med och testa någon gång. Det är så himla svårt att spela irl när det vankas jobb, studier, familj, illustrationer osv. Så lite mer kravlöst spel utifrån tidsaspekten låter nice. Ska ordna Discord så jag kan följa ...
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Min tisdagsgrupp är inställd p g av sjukdom så jag testar det här igen. Basic-D&D på tisdag 20.30 - 22.30. Samling och info på ovanstående discord-kanal.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Dubbelyxa;n345244 said:
Min tisdagsgrupp är inställd p g av sjukdom så jag testar det här igen. Basic-D&D på tisdag 20.30 - 22.30. Samling och info på ovanstående discord-kanal.
Låter kul! Jag prövar gärna =)
 
Top