D&D Bas till min Basic-kampanj

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,289
Kan någon upplysa den oupplyste om vad Woodfall är?
Woodfall är ett litet samhälle byggt på pålar i ett träsk. Invånarna är excentriska häxor typ. Jag kickstartade den men har inte hunnit läsa så noga.

Edit: samma snubbe har tydligen även gjort Willow som verkar vara en mer vanlig by.
 
Last edited:

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Fråga av ren nyfikenhet: Säger du ”Woodfall” när du sitter vid bordet och spelleder eller översätter du?
Jag säger såklart Woodfall för det är så det heter?

Woodfall är skrivet av Irländaren Shane Walshe aka Lazy Litch som var fast i Kanada i över 1 år pga pandemin. Nu letar han + fru hus i Norrland. Har tidigare givit ut Willow, The Haunted Hamlet & Other Hexes och var under februaris ZIMO aktuell med ett nytt zine: The Toxic Wood.
 
Last edited:

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,120
En annan approach är ju fonetisk översättning, a la "ont krut förgås inte så lätt" (från tyska "Unkraut vergeht nicht").

I såna fall blir Woodfall kanske ... Vodefall? Och Willow möjligen Vile.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Vilken bas blev det då?

Jag gjorde min egen, vilket som bekant är bästa sättet att få allt som man vill ha det. Tänkte först göra något åt Helix-Hommlet-Utkane-hållet, med tyckte det blev för tråkigt. Hittade en snygg karta på en karavanseraj på nätet och fyllde den med eget innehåll istället. Det blir min bas. Ikväll anländer äventyrarna, om alla spelare är friska.
 
Last edited:
Top