Nekromanti Barbia

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Tänkte pröva att spelleda igen Barbia, förra gången jag försökte blev det katastrof. Jag kunde inte hålla isär allt och beslutade mig för att lägga ner efter första mötet. Vi fortsatte med en annan kampanj och äventyret föll i glömska. Nu tänker jag pröva att lägga in det i min Trudvang kampanj med några smärre modifikationer. Vi har två SL i vår kampanj, något som spelarna funnit mkt positivt.

u till min fråga, hur lång tid tar det att spelleda hela äventyret ungefär?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Som vanligt kan det variera enormt från spelgrupp till spelgrupp. Men vi (jag har förstått att vi spelar rätt snabbt) kom igenom den på c:a 20 timmar. Men då tror jag att de missade en viktig del också. Jag tror att de vann, men det gick åt många rollpersoner =)
 
Joined
2 Mar 2001
Messages
122
Location
Sverige, Stockholm
Seg spelgrupp...

Jag vet inte varför men min spelgrupp och jag själv har en tendens att ta en J.....la tid på oss. Ofta säger vi efter 4 timmars spelande:

- Ni går ut ur den lilla byn och äventyret börjar!!

Vi har för det mesta kul men att spela klart ett äventyr ser vi som ett långväga projekt och en kampanj som ett livsåtagande /images/icons/laugh.gif
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Seg spelgrupp...

Jag har inte påbörjat några äventyr eller kampanjer i en by de senaste sex åren, så det där vet jag inget om. Jag gillar att slänga in dem direkt i handlingen. Jag drar en liten bakgrundhistoria, så börjar äventyret på båten dit. Jag brukar förresten ibland sammanfatta långa resor på samma sätt. Att det blir lite mer historieberättande än rollspelande. Det har ju både fördelar och nackdelar, men det kanske man inte ska debattera här.
 
Top