PROMOTION Barbarians of Lemuria Mythic i nyutgåva på Kickstarter!

Gillar manliga barbaren i fjällpansar* bikini
762096d019a967f4d781d5505d58640d_original.jpg

Visar att någon har gjort sin hemläxa o inte har honom i ringbrynje bikini.

*säger man fjällpansar eller fjällbrynja?

Vad är nu skillnaden mellan mythic och legendary edition?

Jag gillar verkligen BoL, men tyckte Myhic Edition var lite för mycket bloat på ett i grunden enkelt system. Oklart hur det här förhåller sig, men 250+ sidor är en varningsklocka för mig

Undrade lite eftersom man kan köpa legendary på Lulu för 17EUR, vilket ju är mindre än halva priset för att backa den nya utgåvan - och det är inte solklart vad man får mer i mythic (förutom ett nytt initiativsystem?).
Mass combat, sjöslag, fler varelser etc

Legendary räcker bra.

PS varelserna kräver viss insatthet i Throngars värld tror jag. De flesta (?) kör nog BoL i andra Sword & Sorceryvärldar so,m Hyboria, Xoth etc (eller andra genrer).

Last edited:
Insåg just att jag redan har Mythic (och Legendary) som PDF... hoppsan...

Kul att BoL får en nytändning via Frankrike. Stämningen i spetet påminner ju lite om det där franska spelet där man spelar barbarer med gudavapen i dinosaurie-antarktis. Olivier Legrande, mannen bakom Mazes & Minotaurs (som jag skrivit lite tillsammans med) har också släppt ett jättemysigt (gratis) Solomon Kane-spel med lite samma design.

Det är ett oerhört lätthackat system (om man inte måste fippla med Boons/Flaws för mycket).

Det enda jag inte gillar med det, men det är svårt att hitta en lösning på - och finns i nästan alla tradsystem -, är att det kan bli lite pingpong i strider/nöta HP.

Kul att BoL tuffar vidare.

Själv är jag inte i behov av en ny utgåva. Dels att jag fortfarande spelar Legendary edition med tillägg från Mythic (fältslag och strid till sjös) utskrivna från pdf:en. Dels att Everywhen med modulen Sword+Sorcery täcker allt vanliga BoL gör och mer därtill, samt att man slipper massa sidor med BoL's setting som aldrig riktigt fallit mig i smaken. Bortsett från den ursprungliga versionen som innehöll Lin Carter's Lemuria.

Back