Nekromanti Bara några små frågor...

westernamatör

Veteran
Joined
27 Apr 2002
Messages
22
Jag är ju (som alla vet...) en amatör och tänker snart börja på mitt första äventyr. Vi är 6 personer sammanlagt som ska spela och jag hade tänkt mig äventyret "Lagen i Trinidad".
Är detta äventyr okej för några som aldrig spelat rollspel förut?
Det är ju lite klurigt...
Jag har också tänkt köpa "Western klassiker" om två veckor från Tradition. Borde jag vänta med rollspelandet och använda ett av de äventyren istället? Vad tycker ni? En sak till, vi som spelar kanske är lite unga (ska börja i 7:an till hösten) men underskatta inte deras problemlösning.
Så... vad ska jag göra?
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Ja, det äventyret är rätt klurigt, men om dina spelare gillar/är duktiga på problemlösningar så är det ett mycket välskrivet äventyr(tips: överdriv att det finns många trearmade kaktusar, det är jätteskoj!/images/icons/laugh.gif). Men jag tycker inte att "Lagen i Trinidad" är ett särskilt bra nybörjaräventyr.

WesternKLassiker är också de bra, men eftersom de är från Western v2 (det aktuella är trean) så måste du konvertera dem till det nya systemet.
 

Gus

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
18
Location
Lysekil på Bästkusten
Mitt tips är att spela Gande Station, I väntan på döden (äventyret i regelboken), Raton pass och sedan Lagen i Trinidad.

Dessa ligger geografiskt nära varandra, bildar en bra kedja och en fin start på kampanjen.

Klassiker är bra äventyr och i paketet ingår regler för konvertering och nya värden för spl:s.

Lycka till!

/Magnus
 
Top