Nekromanti Banér

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Såg i Eon 2 regelboken att ett sidenbaner väger 225kg! (ungefärlig siffra) Tittade sedan i Eon III och upptäckte att det står samma sak! Ska det vara så eller har de bara kopierat utrustningslistan?
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Fel

Såg i Eon 2 regelboken att ett sidenbaner väger 225kg! (ungefärlig siffra) Tittade sedan i Eon III och upptäckte att det står samma sak! Ska det vara så eller har de bara kopierat utrustningslistan?

Jaså det där felet finns fortfarande kvar. Eftersom ett linnebanér väger 1,2 kg så har jag lite svårt att föreställa mig ett 225 kg tungt sidenbanér. I SH (Spelarens Handbok, inte att förväxla med regelvolym I: Spelarens Bok) så väger ett sidenbanér 0,4 kg, en vikt som känns troligare.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Om jag minns rätt så råkar det vara priset som smittat av sig på vikten.
dvs att den även skulle kosta 225.
 

Dibuk

Veteran
Joined
3 Mar 2004
Messages
38
Location
Stockholm
en siden banér både kostar och väger 225 medans en linne banér väger 1,2 och kostar 75 :gremconfused: vilken skilnad från siden till linne (Är inte siden lättare en linne?)
Vad är en banér föresten??
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Gah... Den här tråden handlar om att sidenbanéret (ett banér är som en flagga som visar vilken ätt/klan/stad/armé/whatever man tillhör. Typ.) inte skall väga 225 kg, att detta är fel. Så jo, siden är lättare än linne.

-Hjalle, häpnar.
 

Dibuk

Veteran
Joined
3 Mar 2004
Messages
38
Location
Stockholm
Re: Annat vikt fel [OT]

Ett annat vikt fel enligt mig är dun kudden som i Eon väger 1,5 kg om man jämmför med min lite störe en normalt kudde som väger ca 0,2 kg. Är det vi som har hög utväcklade lättvikts kuddar eller är kuddarna då mycket störe en nu?
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Ett annat fel...

...som hängt med från Monster och Varelser är ridhästens BF som enligt mina uträkningar skulle vara 57kg, men det står både i ovannämnda bok, och i Eon III spelarens bok, att den är 63 kg.
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: Ett annat fel...

Fast hästen är ju ett helt annat djur än människan vars rygg antagligen fungerar bättre än människans när det gäller att bära tunga saker. Jag anser dock att människan skulle stå som modell som allt medel i Eon vilket hon sorgligt nog inte gör.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Ett annat fel...

Fast hästen är ju ett helt annat djur än människan vars rygg antagligen fungerar bättre än människans när det gäller att bära tunga saker. Jag anser dock att människan skulle stå som modell som allt medel i Eon vilket hon sorgligt nog inte gör.

Jo, nu har jag då använt den uträkningen som anges att man ska göra för fyrfota djur. Tror de nämns i Monster & Varelser, kanske även i Eon III, men det är jag inte säker på.

Min tanke var i alla fall att den buggen borde ha kunnats fixa innan Eon III. Kan ju iofs vara så att det är ett tänkt fel, en då den uträkningen stämmer med i stort sett alla andra fyrfota djur ser jag det som lite konstigt.

/Honken - som nog tycker sig låta som en grinig gammal gubbe...
 

DeathJester

Veteran
Joined
25 Dec 2004
Messages
62
Re: Annat vikt fel [OT]

Ja, det är otroligt viktigt att dom fixar alla dom här horribla felen.

Vi har startat en förening som går ut på att få så många som möjligt att bojkotta Neogames tills de har fixat alla fel som har med dunkuddar att göra.
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: Annat vikt fel [OT]

Det var inte det han sa, men har du något som är så oändligt intressant själv så skriv in. Hela tråden handlar om viktfel och det kan vara rätt jobbigt med så tunga kuddar om man har en bångstyrig SL.
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Re: Annat vikt fel [OT]

Det var inte det han sa, men har du något som är så oändligt intressant själv så skriv in. Hela tråden handlar om viktfel och det kan vara rätt jobbigt med så tunga kuddar om man har en bångstyrig SL.
Ska jag ta det som en pik eller...
 
Top