Varulv Bamse och hans vener - R4

Brynolf

Orange
-Plikten framföralt, got folk. Säger konsnapeln.
-Vi har röstat att det är en jetebra ide med inga konstaplar på våra gator! ACAB! Säger ala venerna
-Vänta säger OlaGrevlin det där är ju ingen riktig polis ens. Det är Asta Kask.
-Pungkare? Urs, änu väre. Dra härifron hej då! Sa Farmor
-Men vart är Smoke? Säger NaleMaja
-Pungkarna tog nog med sej honom til Björns trägård. Haha säger Pelefanten
-Vad syn då blir han ju ful sa Grevlingen
kask o smock.jpg

Nu byger ala venerna en bot. Den heter Viktoria. Den blide jetedålig för ingen kunde jöra ritnigen och dem hade inga plangkor. Se up det komer sörövare okså.
-Dem har kanoner och sverd! Säger Lileskut
-Nogon borde borda deras bot och bonka de. Skriker Farmor.
-Ja men vem sa gnäg
pirat666.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------

OBS denna runda slutar 18/8 kl 21

-------------------------------------------------------------------------------------

Deltagare:

Impetigo - Farmor
Sysp - Lille Skutt
Anthrox - Billy boy
Sidd - Ola Grävling
Fjodorsenuba - Pellefant
Big Mama - Nalle-Maja

BiobunkerVII - Smocke MÖRDAD R3
Hägerstrand - Konstapel Kask HÄNGD R3
Vimes - Bamse MÖRDAD R2
Basenanji - Katten Jansson HÄNGD R2
Sömniga Isaac - Skalman HÄNGD R1
Octagonal - Vakttroll MÖRDAD R1

---------------------------------------------------------------------------------

Länk till Martin3s röstverktyg:

---------------------------------------------------------------------------------

Regler:
§0: Spelet består av två fraktioner: Vener (bybor) och Fiedner (ulvar).
§0a: Venerna vinner när inga Fiedner finns kvar i spel.
§0b: Fiednerna vinner när de är lika många som Venerna.

§1: Vener får inte prata om spelet med varandra utanför speltråden.
§1a: Fiednerna får prata med varandra i den till ändamålet vigda PM-tråden.
§1b: Det är otillåtet att redigera och radera inlägg.
§1c: Håll inte på och diskutera eller screenshotta era PM.

§2: En spelare kommer röstas ut varje runda.
§2a: Du får byta kandidat för röstningen hur många gånger som helst. Det är den senaste rösten som räknas.
§2b: Rösterna måste kunna fångas av Martin3:s rösträkningsverktyg för att räknas. Använd formatering med @-tagg, såsom:
Röst: @Brynolf

§3: Varje runda har en sluttid som meddelas i rundans startinlägg.
§3a: När den nåtts får inga nya inlägg skrivas i tråden.
§3b: Den som vid rundans slut fått flest röster på sig försvinner ur spel.
§3c: Om det är oavgjort mellan två eller flera spelare är äldsta röst utslagsgivande.
§3d: Alla utslagna spelares fraktion avslöjas i uppstarten av nästa runda. Veners namn markeras med grönt och Fiedners med rött.

Spelordning nattfas:
  1. Utröstning
  2. Väkt
  3. Mord
  4. Sierier

Roll-PM/Förmågor:
Rubriken ser ut såhär: (Din roll) är (FRAKTION), utom för powerrollerna där det står (Din roll) är (POWERROLL). Sen ser PMet ut såhär:

Du är en av Bamses VENER (bybo alltså).

Du är en av Bamses FIEDNER (ulv alltså). Ni får gemensamt välja en spelare att nattmörda varje runda. Dina kumpaner är X och X.

...

Tre spelare har även en förmåga, som står i paragrafen efter fraktionstillhörigheten:

Förmåga: Väktare. Varje runda kan du välja en spelare (inkl dig själv) som skyddas mot nästa nattmord. Du får inte väkta samma spelare två rundor i rad.

Förmåga: Siare. Varje runda kan du välja en spelare och få veta huruvida den spelaren är en av Bamses vener eller ej.

Förmåga: Rollsiare. Varje runda kan du välja en spelare och få veta huruvida den spelaren har en förmåga eller ej (men inte vilken förmåga)

Last edited:
Ja @BiobunkerVII, du var faktiskt inge vidare som siare. Men som medlem i tuffa tuffingars förening så är du förlåten. 🤪

Vad värre är så är Du min primal subject borta. Jag är usel på att jaga ulvar. Usel.

Big Mama: jag vet att jag är bybo för det står i PM från SL.

Impetigo: pga Stradts beef med Hägern som var ulv.

Fjodde: jag tror inte man kan avstå från att spela som ulv. Det vore inte snyggt.

De två ulvarna finns att finna bland Sysp, Antrox, Sidd. Diskutera i smågrupper.

Så då har man kört bil ett par timmar och:
Shit va det går uselt för våra powerroller.
Vi får tacka av @Hägerstrand då för spexbus å dribbel som gett oss 1 ulv mot krigarBasse.
Och @BiobunkerVII för strålande Siar-insatts😉😇🙏…nämen jäklars vilken oflax å på det att bli nattmördad pga av inkompetent Väktare!

4 bybor mot 2 ulvar ger liten matchboll för ulvarna då vi riskerar ännu en felväktning.
Men om vi pinnar in rätt ulv nu så vänder vi på den här kartongen å sänker sörövarna!

@Brynolf fluffet är underbart😍

Ja @BiobunkerVII, du var faktiskt inge vidare som siare. Men som medlem i tuffa tuffingars förening så är du förlåten. 🤪

Vad värre är så är Du min primal subject borta. Jag är usel på att jaga ulvar. Usel.

Big Mama: jag vet att jag är bybo för det står i PM från SL.

Impetigo: pga Stradts beef med Hägern som var ulv.

Fjodde: jag tror inte man kan avstå från att spela som ulv. Det vore inte snyggt.

De två ulvarna finns att finna bland Sysp, Antrox, Sidd. Diskutera i smågrupper.
Ja vi kan vara överens om atr Impe är grön😇

Annars finns det mer att önska från resten av posten. Du får gärna lyfta ngr punkter som ska diskuteras och ge din egna syn på dessa saker du tycker behöver redas ut👍

Bra att du släppt stålblicken från Bb7 nu och så vänder vi blad😉

Röst: @Big Mama

Legat tokförsiktigt lågt hela spelet och kommit med lite instick som att denne väntar in hela rundans diskussioner för att sen göra nåt som bra. Ok strategi kanske men då önskar vi ju då bättre hjälp till byn än hittills. Känns som att uppbackningen av mig är nån meta-grej för att vi känner varandra så fejk trippas det på tårna. Lågflygar-ulv alltså på plats här.

Vad gäller fjodde så får nån annan kasta första stenen då det känns som att jag sitter i ett glaspalats om dennes status🙏

Jag gick tillbaka och kollade igen hur herrarna Sidd, Antrox och Sysp röstat men det gav inget för alla tre hade röstat likadant.

Sidd och Antrox flyttade runt sina röster flera gånger under R1. På nåt sätt tycker jag det är grönande att göra så som famlande bybo. Att stå bergfast vid en kandidat redan i R1 kan vara rödande då det kan indikera regisserad strategi. Men å andra sidan har Sysp flaggat för dåligt med tid.

Jag har inte något uns mer att gå på just nu så det får bli du så länge.

Röst: @Sysp

Känns som att uppbackningen av mig är nån meta-grej för att vi känner varandra så fejk trippas det på tårna.
Jag slutar gärna att backa upp dig! Ditt ovanligt slöa spel har givits många förklaringar
1. Basse sa åt mig att inte skriva
2. Andra är dumma och säger att jag brusar
3. Jag plockar svamp, med bild från nåt gammalt album
4. Jag är ulv och gömmar mig bakom dessa argument för att ligga lågt

Förtydligande: jag vet inte att bilden är gammal. Det var mest att se som en möjlighet, en bild måste inte vara sann i dessa dagar.

Nu är jag tillbaka från Mimicon. Tyvärr blev detta spel lidande av mitt deltagande är.
Kommer ta ett tag att läsa ikapp de två senaste rundorna.

Jag drar iväg en kom in i rundan röst på Sysp. Vem av Sidd och BM är rödast enligt dig?

Röst: @Sysp

Röst: @Big Mama

Legat tokförsiktigt lågt hela spelet och kommit med lite instick som att denne väntar in hela rundans diskussioner för att sen göra nåt som bra. Ok strategi kanske men då önskar vi ju då bättre hjälp till byn än hittills. Känns som att uppbackningen av mig är nån meta-grej för att vi känner varandra så fejk trippas det på tårna. Lågflygar-ulv alltså på plats här.

Vad gäller fjodde så får nån annan kasta första stenen då det känns som att jag sitter i ett glaspalats om dennes status🙏
Du får ju inte ha beröringskräck Sidd. Då kan de ju tro att vi samarbetar? :O

Efter ha läst igenom rundorna så lutar jag nog åt följande röd respektive röd grön lista.

Impetigo - Farmor
Sysp - Lille Skutt
Anthrox - Billy boy
Sidd - Ola Grävling

Big Mama - Nalle-Maja

Sakar som ställer till det för mig är följande.

Impetigo kommer in i spel efter Strad valt att lämna, om balansen rubbas så mycket av hans frånfälle så är det nått skumt på g här.
Sysp har spelat som Häger, nära bra och tydligt men frånvaron är problematisk (ja jag är fullt medveten om ironin här...). Det som gör mig mest suspekt är röstmönstrena i R1 och R2. Upplever också "beröringskräck" med Häger samt Impetigo.

Anthrox du är gul för att jag är förvirrad över varför du valde att byta rösten sista sekunden i R1? Dina ställningstaganden i R1 var mycket lösa och du förklarar aldrig varför du går över till SI. Skälet till varför du inte är röd är för att de andra i mitt tycker känns och upplevs mer röda.

Sidd, visst har jag gnällt på att du inte har brusat nog mycket och är lite orolig att du drar mig hårt i snabeln nu men jag läser dig som grön. Vad är dina tankar kring Impetigo och Sysp?

Big Mama - hej fellow lågflygare, vad tror du om min impetigo och sysp-teori?

Efter ha läst igenom rundorna så lutar jag nog åt följande röd respektive röd grön lista.

Impetigo - Farmor
Sysp - Lille Skutt
Anthrox - Billy boy
Sidd - Ola Grävling

Big Mama - Nalle-Maja

Impetigo kommer in i spel efter Strad valt att lämna, om balansen rubbas så mycket av hans frånfälle så är det nått skumt på g här.
Sysp har spelat som Häger, nära bra och tydligt men frånvaron är problematisk (ja jag är fullt medveten om ironin här...). Det som gör mig mest suspekt är röstmönstrena i R1 och R2. Upplever också "beröringskräck" med Häger samt Impetigo.

Anthrox du är gul för att jag är förvirrad över varför du valde att byta rösten sista sekunden i R1? Dina ställningstaganden i R1 var mycket lösa och du förklarar aldrig varför du går över till SI. Skälet till varför du inte är röd är för att de andra i mitt tycker känns och upplevs mer röda.

Sidd, visst har jag gnällt på att du inte har brusat nog mycket och är lite orolig att du drar mig hårt i snabeln nu men jag läser dig som grön. Vad är dina tankar kring Impetigo och Sysp?

Så du menar på fullaste allvar att bråket mellan Häger och Stradh i R1, som ledde till att Stradh hoppade av, var fejkat?

Så du menar på fullaste allvar att bråket mellan Häger och Stradh i R1, som ledde till att Stradh hoppade av, var fejkat?
Nej jag menar att tyvärr är Brynolfs beslut att ta in en ersättare ett vinbägarproblem och att Impetigo (för mig) inte jobbat sig grön i de efterkommande rundorna. Men som du säger om Häger och Strad inte är ett skådespel måste ju Impetigo vara grön. Jag är nog tröttast i på plan.

Då återstår ju att gröna dig och röda någon av Sidd och BM? Får lägga lunchen på det.

Vad är dina tankar kring Impetigo och Sysp?
Impe får väl räknas som grönast på banan då Hägern visade sig vara ulv.

Anthrox är livsfarligt duktig på att lura oss och har varit rejält försiktigare i R1 än vanligt. Han (och Vimes) tog bra ansvar i R2 när flertalet av oss nog ruttna ihop lite. Men som sagt: titta gärna närmare på Anth som kan lura upp oss på läktaren om han vill.

Jag är ju annars som du förstår mer inne på er lågflygare som inte ger ifrån er så mycket signal: Sysp, BM, fjodde…
Sysp har glidigt med ännu mer utan att ge signaler åt nåt håll än BM och du fjodde är helt omöjlig att sätta status på.
Tyvärr så har detta spel med en R1 som gav lite att röstanalysera men där det förstås var hoppigt och bybor gör fel men annars så har R2 och R3 blivit ”döda” rundor för sånt.

Röstanalys R1:
Om!!! ulvarna spridit ut sig så är det från min synvinkel (jag är grön) bara fjodde som nu kan vara ulven som röstat på mig. De andra är bekräftade bybor.

Impetigo - Farmor
Sysp - Lille Skutt
Anthrox - Billy boy
Sidd - Ola Grävling

Big Mama - Nalle-Maja

Det här intyget känns oskarpt på ett sätt som jag tycker grönar Fjodor.

Sen hamnar det tyvärr i samma katrgori som mycket annat: Osorterbart.

Fjodor kan ju mycket väl lågflyga med flit, detta är definitivt ett spel fär man kan få utdelning på det, och på samma sätt är det stor chans till utdelning på att som ulv ramla in och skriva saker som låter aparta och komma undan med det.

Men jag tror att en mer rimlig ulvtaktik vore att skriva nåt mer mainstream med de få inlägg Fjodor gör så jag landar i att det nog blir grönande.

Varför har du @Sidd och @Big Mama som gröna Fjodor? Det känns som ett ganska starkt ställningstagande?

Anthrox du är gul för att jag är förvirrad över varför du valde att byta rösten sista sekunden i R1? Dina ställningstaganden i R1 var mycket lösa och du förklarar aldrig varför du går över till SI. Skälet till varför du inte är röd är för att de andra i mitt tycker känns och upplevs mer
på vilket sätt rödas Anthrox av röstflytten i ett läge när allt redan var avgjort?

på vilket sätt rödas Anthrox av röstflytten i ett läge när allt redan var avgjort?
Det kan väl vara en taktik att göra konstiga stressade röstförflyttningar i sista sekund för att skapa förvirring. Sen kan man ju alltid snacka korvkö osv

Back