Varulv Bamse och hans vener - R2

Brynolf

Orange
-Ja nu röstar vi om det! Säjer Vaktrolet.
-Men är ala här då? Är inte folk på jobet? Sa Lileskut
-Ingefara, dem är lärare alihopa. Säjer Farmor.
-Den demokratiska plikten framför alt! Säjer Konspateln.

Och så röstade dem.

17552495692841414854332692080268.jpg
Skalman verkade lite opåliten så han fik inte håla i katan och han fik gå hem okså. Hej då! Men tak för jelpen!

påsen.png
Vaktrolet är snel, han får ta hand om katan men då komer varjen och stopar han i påsen. Hej då!

Så nu är varjen hema i skogen och leser katan. Men venerna knakar på.
-Öpna, varjskräle. Anas bonkar vi dören.
bil.jpg
Men Varjen rymer jenom den hämligagågen och kör bilän jetefot. Örn börn!
-Haha bäst at rösta om vem som ska stäla sej ivegen för bilän. Sa Pelefant
-Gnäg! Sa Bilyboy.

--------------------------------------------------------------------------------------

Denna runda slutar 16/8 kl 21

-------------------------------------------------------------------------------------

Deltagare:

Impetigo - Farmor
Sysp - Lille Skutt
Vimes - Bamse
Anthrox - Billy boy
Hägerstrand - Konstapel Kask
Basenanji - Katten Jansson
Sidd - Ola Grävling
Fjodorsenuba - Pellefant
BiobunkerVII - Smocke
Big Mama - Nalle-Maja
Sömniga Isaac - Skalman HÄNGD
Octagonal - Vakttroll MÖRDAD

---------------------------------------------------------------------------------

Länk till Martin3s röstverktyg:

---------------------------------------------------------------------------------

Regler:
§0: Spelet består av två fraktioner: Vener (bybor) och Fiedner (ulvar).
§0a: Venerna vinner när inga Fiedner finns kvar i spel.
§0b: Fiednerna vinner när de är lika många som Venerna.

§1: Vener får inte prata om spelet med varandra utanför speltråden.
§1a: Fiednerna får prata med varandra i den till ändamålet vigda PM-tråden.
§1b: Det är otillåtet att redigera och radera inlägg.
§1c: Håll inte på och diskutera eller screenshotta era PM.

§2: En spelare kommer röstas ut varje runda.
§2a: Du får byta kandidat för röstningen hur många gånger som helst. Det är den senaste rösten som räknas.
§2b: Rösterna måste kunna fångas av Martin3:s rösträkningsverktyg för att räknas. Använd formatering med @-tagg, såsom:
Röst: @Brynolf

§3: Varje runda har en sluttid som meddelas i rundans startinlägg.
§3a: När den nåtts får inga nya inlägg skrivas i tråden.
§3b: Den som vid rundans slut fått flest röster på sig försvinner ur spel.
§3c: Om det är oavgjort mellan två eller flera spelare är äldsta röst utslagsgivande.
§3d: Alla utslagna spelares fraktion avslöjas i uppstarten av nästa runda. Veners namn markeras med grönt och Fiedners med rött.

Spelordning nattfas:
  1. Utröstning
  2. Väkt
  3. Mord
  4. Sierier

Roll-PM/Förmågor:
Rubriken ser ut såhär: (Din roll) är (FRAKTION), utom för powerrollerna där det står (Din roll) är (POWERROLL). Sen ser PMet ut såhär:

Du är en av Bamses VENER (bybo alltså).

Du är en av Bamses FIEDNER (ulv alltså). Ni får gemensamt välja en spelare att nattmörda varje runda. Dina kumpaner är X och X.

...

Tre spelare har även en förmåga, som står i paragrafen efter fraktionstillhörigheten:

Förmåga: Väktare. Varje runda kan du välja en spelare (inkl dig själv) som skyddas mot nästa nattmord. Du får inte väkta samma spelare två rundor i rad.

Förmåga: Siare. Varje runda kan du välja en spelare och få veta huruvida den spelaren är en av Bamses vener eller ej.

Förmåga: Rollsiare. Varje runda kan du välja en spelare och få veta huruvida den spelaren har en förmåga eller ej (men inte vilken förmåga)

Tråkigt Isaac, jag kände mig väldigt säker efter Fjoddes röstflytt.

Tack för spel Octa, bra insats

Alltså det är ju funky varulvsspel att påstås att en bybo är siad ulv. Men risky, för om jag blir utröstad nu lär ni ju se min status och då fattar byn vad du håller på med @Hägerstrand.

Så det ähr är ett slickt ulvmopve för att ta ut den äkta siaren. Den siaren ska inte gör anågot nu, bara fortsätta sitt arbete och sedan tala om vad den fått fram.

@Hägerstrand, vilka skulle du säga är mina kumpaner? :)

Men allvarligt, hur går tankarna? Har nio stressigt och hinner inte med att spela? Hägerstrand är ju värsta esset i ett ulvlag? Är det såå viktigt att få fram vem siaren är? Pfff, fegulvar... :whistle:

Jag vill att ni loggar ulvchatten för det här partiet kan bli episkt! Direkt in i "saved files" med andra ord!

Om jag är siaren eller inte tänker jag låta vara oklart. Jag kanske är siaren? Jag kanske inte är siaren? Hm...

BYN!

1. Siaren ska inte outa sig nu. Kanske i R3. Jag är inte siare.
2. Ni ska alla rösta på mig. (se nedan)
2. Jag är bybo, det här kommer ni fatta till slut. Vad vi ska använda tiden till nu är att gräva på Hägerstrand. Ni kan fortfarande rlsta på mig ändå. Men nu ska vi samla information om Hägern och hans geng.
3. Kom ihåg att om att när ni fattar att jag är bybo och Hägern ulv, rösta fortfarande på mig. Ulvgenget letar efter vilka som är siare och ser genom bluffen. Om du är siare och läser det här kommer du förestås vilja rösta på Hägern GÖR INTE DET då får de fram vem som är siaren.

Så nu låtsas vi att vi köper Hägerns bluff, röstar på Basenanji och gräver på Hägern. Vi behöver faktiskt inte prata så mycket om spelet heller, vi kan egentligen bara chilla tills i morgon kl 20.

Kom ihåg att ulvarna just nu är stressade och vill få fram vem som är siare.

Haha, vilken sjukt skön vändning spelet tog nu! Det blir som att bara jag kan skriva.

Bybor ska inte skriva mer än att de röstar på mig. OM ni skriver något i stil med "fan, jag kollade precis och vetetusan om inte Basse är bybo ändå...hm..." så kommer ulvgenget se det som en potentiell lead på vem som är siare.

Så nu är alla solidariska och håller tyst.

Jag lovar att underhålla er alla, bybor och ulvar! <3!

Back