Varulv Bamse och hans vener - R1

Ser vi en voffe som försöker ställa sig på god fot med en bybo här, eller är det två voffar?
Nej @StradhLestat jag är inte vogfe för att jag är aktiv och håller på. Jag försöker vara tydlig med att jag ser det som grönande att Anthrox tror att alla powerroller finns på bybolaget, eftersom det vore konstigt att en ulv-Anthrox som i så fall vet hur det ligger till vågar sig på en sådan outning.

Ser ni hur jag tänker?

God förmiddag. VJVS som gäller alltså. Bara att ösa på.

Viktigt att alla tar ställning. Ger saker att analysera senare.
Drev är väldigt bra för detta.

Annars får vi hoppas siaren kan bidra med lite godbitar senare i spel.

Om siaren tvingas outa är det av största vikt att väktaren skyddar denne.

Varför är det extra värt att pressa oss i R1? Då vet vi ju inget?

Tre ulvar innebär att de inte vill ge signaler. Så låtom oss VJVS as fuck?

Det är precis det som är VJVS. Att pressa och ta ställning.
Sedan är saker som röstmönster och tidigare uttalanden centrala i VJVS.

För att det ska finnas röstmönster och smaskiga uttalanden behöver dessa också produceras. Genom att pressa i R1 rör vi om i grytan vilket hjälper oss kommande rundor.

Drevar vi två-tre spelare är det inte helt omöjligt med en ulv bland dessa. Då tvingar vi ulvarna ta ställning och de hamnar i ett prekärt läge. Det vi bybor behöver göra är att anfalla först. Om ulvarna får styra tråden kommer vi bara rösta ut bybor nu i R1 och det är bybor det står emellan vid utröstning. Om vi bybor tar för oss är sannolikheten iallafall lite större att vi anklagar en ulv trots att vi är blinda.

Röst: @Anthrox

Men väktaren måste byta varje runda,,, <Så en outad siare är ganska snabbt död oavsett skydd
Det blir 3D Schack. Väktaren skyddar siaren. Ulvarna nattmördar nån annan. Fast egentligen väktare siaren nån annan och skyddar siaren kommande runda.

Det finns olika varianter. Att rädda siaren bara en runda kan vara värt väldigt mycket. Det ger en röd eller en grön spelare vilket är superbra. Så den ska 100% skyddas i mitt tycke trots att det är på övertid.

Det farliga är snarare om siaren dött utan att vi vet om det och ulvarna claimar rollen. Eller att vi har två som claimar och inte vet vem som talar sanning.

Det blir 3D Schack. Väktaren skyddar siaren. Ulvarna nattmördar nån annan. Fast egentligen väktare siaren nån annan och skyddar siaren kommande runda.

Det finns olika varianter. Att rädda siaren bara en runda kan vara värt väldigt mycket. Det ger en röd eller en grön spelare vilket är superbra. Så den ska 100% skyddas i mitt tycke trots att det är på övertid.

Det farliga är snarare om siaren dött utan att vi vet om det och ulvarna claimar rollen. Eller att vi har två som claimar och inte vet vem som talar sanning.
Ja att siafren ska räddas är jag helt för. Jag vill bara att siaren absolut inte outas fören denne är på väg ut av oss i byn och DÅ väktas för en runda till (minst=....väktaren ska däremot tiga in i döden och inte nämna sin roll fören i eftersnavket.

Ett par korta från jobbet:
3 Bamse-bus i spel.
Redigt vanilj-upplägg: blir väl svårt att hitta nåt som ulvarna kan ”göra fel”?
Vi får vara lite försiktiga med att inte rösta bort Siaren som ska få ngr rundor på sig👍

Som Basse är inne på: skriv!

Lågflygarna får ingen karta från mig i alla fall.

Vi har väl en bujnt som inte vaknat eller röstat ännu....så in med dem i spel innan vi börjar dribbla om gemensamma röstflyttar

Det är precis det som är VJVS. Att pressa och ta ställning.
Sedan är saker som röstmönster och tidigare uttalanden centrala i VJVS.

För att det ska finnas röstmönster och smaskiga uttalanden behöver dessa också produceras. Genom att pressa i R1 rör vi om i grytan vilket hjälper oss kommande rundor.

Drevar vi två-tre spelare är det inte helt omöjligt med en ulv bland dessa. Då tvingar vi ulvarna ta ställning och de hamnar i ett prekärt läge. Det vi bybor behöver göra är att anfalla först. Om ulvarna får styra tråden kommer vi bara rösta ut bybor nu i R1 och det är bybor det står emellan vid utröstning. Om vi bybor tar för oss är sannolikheten iallafall lite större att vi anklagar en ulv trots att vi är blinda.

Röst: @Anthrox
Ja, men varför är det viktigare att jag och Vimes blir pressade, än du och Sidd?

Ja, men varför är det viktigare att jag och Vimes blir pressade, än du och Sidd?
Vimes har jag inget emot. Det är dig jag vill pressa!

Vill du rösta på mig så är du mer än välkommen. Intressant att Stradh direkt likear din post.

Varför är det extra värt att pressa oss i R1? Då vet vi ju inget?

Tre ulvar innebär att de inte vill ge signaler. Så låtom oss VJVS as fuck?
För att ni tre är giftiga som satan på det här😇
Men det gäller förstås alla att inte bara lågflyga eller gratta födelsedagar för att visa aktivitet tex Basse😉

Vimes har jag inget emot. Det är dig jag vill pressa!

Vill du rösta på mig så är du mer än välkommen. Intressant att Stradh direkt likear din post.
Finns en kommentar om det i post 54
Ja, jag tycker det stack ut att du försöker få mig att flytta min röst (bara som förslag), men innebörden är där

Det är detta som är VJVS. Att dra upp damm, tjabbas och se vem som försäger sig mest. Skapa drev och röstningar som senare rundor kan analyseras.

Att bli defensiva hjälper ingen. Det är detta som är VJVS. Att undra varför jag vill skapa drev och röra upp damm är i mina ögon väldigt märkligt spelande ur ett byboperspektiv.

, JAG JOBBAR IMORGON MED OCH KAN KOLLA SPORADISKT ÖVER DAGEN, MEN EM/KVÄLL LÄR NOG BLI GANSKA TYST FRÅN MIG IOM FORUMTRÄFFEN
Kommer föresten böja diskutera datum för nästa Munkcon (5e??? Jäklar vad tiden rullar på) med Hasse (krögaren/bryggaren) imorgon också. Dante och jag har ett datumförslag, så får vi se hur det gåt med det :D

Anledningen att jag uppmanade just dig @StradhLestat till röstbyte är för att du precis skrev och därmed kunde delta och svara direkt. Hjälpa mig att få lite liv i tråden.
Sen såg jag också fel där jag trodde att du inte hade röstat fast du hade röstat på Basse.

Back