Nekromanti Baldurs gate?

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Arcanum

Du har inte provat Arcanum då... det är samma system och typ av spel och miljön är viktoriansk på något vis... lite steampunk fast med magi också.

är sådär lagom underhållande, men alldeles för enkelt om man vet vad man skall satsa på och/eller om man som jag alltid hittar buggarna i de här spelen.

Bästa buggen hittils måste nog vara experience-buggen i Fallout, ahhh, bara stå där och pumpa up level efter level tills odödligheten är ett faktum. Tråkigt bara att man alltid blir frestad att göra det.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Vad som var bra med Arcanum:

Teslakanonen? Ärligt, den var ju helt värdelös, visst, mycket skada och så men ammot tog ju slut nästan innan man hann börja skjuta.

Machined platemail var ju ganska bra, snipern med...
men Kerghan var värdelös, som fiende då, lite häftig var han väl kanske men inge vidare bra...

Det bästa med Arcanum, det var magin, då menar jag spelmässigt, för hade man väl gjort sig sin supernekromatiker mad queech life så var det inte mycket som stod emot, och gjorde det det mot queech, då var det bara använda harm som blivit skitbra när man nått full magisk alignment.

men jag håller klart med om att gruvorna är sega, liksom början.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Buggen.. håll i dig nu

Ja, då ska jag äntligen berätta för dig om buggen i Fallout 2.

I NCR (New California Republic) så finns det en robot utanför ett hus, och en kvinnlig mekaniker där inne. När man kommer dit efter första gången så står det en man i polisuniform vid en dator, och han hotar spränga sig självt...
Det är bra, prata med honom men se till att han spränger sig.
Då går datorn sönder (monitorerna på väggen)
Reparera dem, antingen med science eller repair, och tala sedan med kvinnan. Hon ger dig då två böcker, en repair, en science om jag inte minns fel, och du får en kasse experience, ett par tusen tror jag det var.

fortsätt sedan så i oändlighet (okej, till lvl 99 som högst för att du ska ha nån nytta av det annat än böckerna) du kommer bli hög level, och dessutom grymt överbelstad av alla böcker du smlat på dig :gremwink:
 
Top