Nekromanti Baldurs Gate enhanced edition

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
LÄNK

Om detta inte är bogus så är det välkommet för oss som inte kör med Windows 98 eller dosbox och vill återuppliva en underbar spelupplevelser (åtminstone tyckte jag det när jag var 20!).
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
  • BGEE blir Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast + nytt material gjort av folk som var med original-teamet.
  • Motorn, Infinity Enhanced, är byggd på den senaste ToB-koden. Isometrisk 2D all the way, baby.
  • De kommer hålla fast vid AD&D-reglerna.
  • De söker stödja moddar, både gamla och nya.
  • Kommer bara finnas att skaffa via Beamdog-plattformen (meh).
  • Screens osv är sagda att komma nästa vecka.
  • De kommer att göra BG2EE, också.
  • "We want #BG3 as well. #bgee is a part of the master plan."
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Zimith said:
Om detta inte är bogus så är det välkommet för oss som inte kör med Windows 98 eller dosbox och vill återuppliva en underbar spelupplevelser (åtminstone tyckte jag det när jag var 20!).
Fast... BG kan väl köras i W7? Eller?

Jag har testat den här versionen. Funkar bra =)

Sen finns det en widescreen patch och grejer, så man kan köra med högre upplösning. Tror man ska kunna köra BG1 med BG2-motorn också.


Har testat widescreenmodden. Det gick lite segt (ingen hårdvaruacceleration) men helt OK faktiskt.

//Krank, som hoppas på remake av Planescape: Torment när de fått de här faniljfantasyspelen ur vägen...
 

urxed

Veteran
Joined
21 Mar 2012
Messages
1
Location
Malmö
Inte för att vara sån, men Baldur's Gate TUTU har funnits ganska länge nu och erbjuder TOB-motorns egenskaper i BG1 och TotSC. Jag har inte haft några problem med att köra det på varken xp, vista eller 7.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Håller helt med, låter lite reduntant imo.

Intressant skulle vara om de kunde ta BiG World Project och göra ett funktionerande megaspel av det. Då hade jag blivit entusiastisk.
 
Top