Jag diskuterade Eon med en person på folkhögskolan som jag går och han började berätta om hur hemskt det var med obalanserade spel. Han påpekade att rasegenskaperna var obalanserade, att det fanns de som hade betydligt mer postivta modifikationer än negativa. Han påpekade att det var svårt att spela ett sådant spel utan att bli en Kobold. Likaså tyckte han att regelsystemet var för obalanserat att vissa yrken var för bra och liknande. Oki jag tyckte att han behövde uppsöka psyket omgående... Men han verkade så vettig och inte alls som en koboldgalning.
Själv så anser jag att det är bra med den typen av obalans. Man får en känsla av att spelvärlden inte är så tråkig och statisk. Exempelvis så kan man ju jämföra med Tolkiens värld där alvern helt enkelt är bättre än människorna. Och D&Ds värld där grundegenskaperna och förmågorna är beräknade i exakthet. Det ger en känsla av realism som jag gillar..
Men vad är eran åsikt?
Själv så anser jag att det är bra med den typen av obalans. Man får en känsla av att spelvärlden inte är så tråkig och statisk. Exempelvis så kan man ju jämföra med Tolkiens värld där alvern helt enkelt är bättre än människorna. Och D&Ds värld där grundegenskaperna och förmågorna är beräknade i exakthet. Det ger en känsla av realism som jag gillar..
Men vad är eran åsikt?