Wyldstorm
Swordsman
Mitt svar på grundpost'en är typ "jävelknepigt".
Kan du utvecka lite mer vilka premisserna är?
Lika utfall med samma premisser eller lika utfall oavsett? (equal oppurtunity/equal outcome -Heheh)
Fula sättet är ju att specialicera (typ skapa klasser) men det är ju lite mellanbrunt..
Mastery kräver vida tyglar, ju mer en spelare kan utnycttja detta, desto bättre för denne..
Jag brukar vara väääääldigt noga med att balansera fördelar/förmågor/vapen gentlemot varandra, men det är svårt..
En av de bra sidorna med t.ex. tRoS är att en man som är bra på närstrid & har en dolk är en livsfara även för en knekt om han kommer nära nog.. Emedan närstridaren är tokrökt om han inte kan komma nära (t.ex. spjut).. (så båda vapnen/stilarna är bra, men olika styrkor)
Så betona strategin/miljöhanteringen/fantasin & låt tärningarna rulla?
Eller mer som mouseguard & minska effekterna av karaktärernas karaktärer?
Kan du utvecka lite mer vilka premisserna är?
Lika utfall med samma premisser eller lika utfall oavsett? (equal oppurtunity/equal outcome -Heheh)
Fula sättet är ju att specialicera (typ skapa klasser) men det är ju lite mellanbrunt..
Mastery kräver vida tyglar, ju mer en spelare kan utnycttja detta, desto bättre för denne..
Jag brukar vara väääääldigt noga med att balansera fördelar/förmågor/vapen gentlemot varandra, men det är svårt..
En av de bra sidorna med t.ex. tRoS är att en man som är bra på närstrid & har en dolk är en livsfara även för en knekt om han kommer nära nog.. Emedan närstridaren är tokrökt om han inte kan komma nära (t.ex. spjut).. (så båda vapnen/stilarna är bra, men olika styrkor)
Så betona strategin/miljöhanteringen/fantasin & låt tärningarna rulla?
Eller mer som mouseguard & minska effekterna av karaktärernas karaktärer?