Nekromanti Bakgrundsmusik

Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Jag behöver lite bakgrundsmusik till ett äventyr innei ett tempel (inte Cirza.....). Nått lagom läskigt som får en att vara försiktig. Några bra idéer?

Jo, och ungefär hur tycker ny en typick Kaa präst är?
Lönnmördarkonst är ju en sjölklar färdighet, men annars så vet jag inte. Har heller inte tillgång till Religioner för tillfället.
 

Bullowar

Veteran
Joined
20 May 2001
Messages
72
Location
Vrigstad, Småland
might and magic är ett datorspel, så jag tvivlar på att du kan hitta låtarna på nätet.. men om du skaffar spelet så går det att köra skivan i stereon... det är f.ö. rob king, paul romero, jennifer wang och steve bacam som har gjort musiken till det spelet, så du kanske skulle kunna söka på annat dom har gjort...

annars har vi ju alltid daargard.. kanske inte så bra tempelmusik, men ändå... iofs har jag inte hört alla deras låtar, så du kanske hittar nått annat bra....

sen finns ju alltid therion.. dom har en hel del låtar som skulle passa någorlunda bra... tänker då på down the qliphothic tunnel, up to netzach, rise of sodom and gomorra mm. (dom har som sagt en jävla massa låtar, och det där var bar några jag kom på på rak arm)
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Musiken till Myst / Riven-dataspelen är inte särskilt högljudd, men ruskigt spänningshöjande. Man skakar både av skräckeffekten och att det är väldigt bra musik.

Robin Miller heter kompositören.

/Emil
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Pröva Wench om du vill ha lite orientalisk stämning. 'Tantra' och 'Chant' är gjutna.

I kristna helgedomar (Daak) torde Hildegard av Bingen och dylik sakral musik fungera utmärkt.

I Den Gamla Trons helgedomar skulle jag kört Enya för hela slanten :)

- Ymir, tipsar.
 

TheStoryteller

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
62
Någon av alla dessa skivor med munkar som "chantar" borde väl funka. Det går väl typ 13 på dussinet av dom. Så det finns en drös till billig penning.

/images/icons/oink.gif
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Munkarna

Mest kända är säkert:

Gregorian - Masters of Chant
Gregori (gissa vad?) of Chant II

Men det roliga var fritextsökningen jag gjorde på CDon.com... 13 på dussinet stämmer!
Intressanta titlar, kul om man förstod deras språk bara...
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Blind Guardian och Running Wild är bra bakgrunds musik kanske inte passar allt för bra i tempel men det höjer stämningen bra i andra tillfällen.
 
Top