Nekromanti Bajs!

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Okej, en bajsrelaterad fråga. I torsdags åt jag någon form av landgångs/smörgåsliknande sak på en kaffebjudning. Den stod framdukad när vi kom, så jag vet inte hur länge den stått ute i värmen.
Detta skedde vid halv tre tresnåret. När vi kom hem, vid sexsnåret - så var det direkt in på muggen och så racerbajs. Det har varit likadant sedan dess.
Jag har reglerat med sådana där piller som man tar vid tillfällig diarré, Immodium och Travelo och allt vad de nu heter. De hjälper. Men - och nu kommer frågan till mina ärade medforumiter - om nu diarré är magen och tarmens sätt att säga «Nej! Shit! Det här är inte bra, ut med det! Ut ut ut!» hur bra är det att ta medicin som stoppar denna reaktion och därmed behålla det som borde ut längre?


Storuggla, speciell doft
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag skulle nog ringa sjukdomsrådgivningen. De brukar vara bra på att svara på sådant.

EDIT:
Fast i och för sig tror jag inte det att det är någon fara, skulle de vara farliga skulle de väl knappast vara godkända av läkemedelsverket och verkligen inte receptfria.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Är det verkligen så att du -stoppar- skiten från att komma ut? Meducinerna kanske gör att den kommer ut med bättre intervaller, i mer hanterbar form? Samt förhoppningsvis gör något åt det dåliga som ligger i magen och, eh, är dåligt mot dig.

/Pilze, om det inte är så diarrémediciner funkar tycker jag att de borde börja funka så.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Sådan medicin är egentligen rätt dum att ta. I princip bör man ta dem när risken för uttorkning är farligare än infektionen som orsakar diarrén, och då är det rätt långt gånget.
 
Top