Nekromanti Baglady..

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
En baglady är en kvinnlig uteliggare som går runt med kundvagnar med svarta plastsäckar där hon samlar på sig massor av krimskrams.
typ.

chrull
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Yes my man but....

en baglady har fullt med olagliga saker(eller brukar ha).Hon försöker också sälja sina grejor oså.Dom bor ofta i parker.


/Hugo,som aldrig sett en baglady.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Yes my man but....

Jag ser ingen anledning till varför hon skulle ha olagliga saker eller just bo i parker.

och fattar inte alls varför du tror det. Allt som krävs enligt mig är säcken(arna) och det faktum att man på ett eller annat sätt är en luffare eller uteliggare.

Jag tror de bor där var de än kan.
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Re: YES my man but....

men det är va folk brukar tro.Man brukar hitta dom i parker och på marknader där dom försöker sälja diverse ting.

Allt som krävs enligt mig är säcken(arna)
Har ioförsig alla uteliggare som har nåt o ha sina prylar.En baglady brukar ha flera säckar och en kundvagn.det gör att dom inte flyttar på sig så mycket.dom tar därför den finnaste platsen dom kan hitta och det brukar just va parker.
Se my point??
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
*Valfritt svälgljud som slutar i ett.. MORR!!!*

Den här diskussionen (deltråden??? Alltså chrulls senaste inlägg och Renisis senaste) borde få något slags Greymourn stipendium/pris för sin totala meningslöshet...

Självklart kommer sig namnet baglady av att hon har hela sit liv i en "påse" eller väska el. dy.l... M.a.o hon är hemlös...
Att hon sedan skulle syssla med olagliga affärer är väl sedan inte helt uteslutet... Som det låter på er anser...

Renisis: att alla Bagladys säljer illegala föremål de gömmer i sina "påsar"...

Chrull: att inga Bagladys säljer olagliga föremål som de gömt i sina påsar... Bagladyn behöver försörja sig, om det handlar om direkt stöld av matvaror, om prostitution eller att hon säljer stulna bilradio´s etc. är med 99%´s säkerhet ett onödigt ont...

Se my point??
Nä inte alls faktiskt... Fast å andra sidan kanske dethär:
god send me to pis the world off
...förklarar saken...

Dessutom borde det stå nått i stil med Gud sände mig för att göra WRNU´s grammatikälskare piss förbannade...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: *Valfritt svälgljud som slutar i ett.. MORR!!!*

jag trodde det framgick ganska tydligt att jag ville bara plocka fram alla baglady's minsta gemensamma nämnare.

Lord R gjorde det inte. Alltså sa jag vad jag tyckte. sen struntade jag i det eftersom jag inte bryr mig och det gör knappast någon annan heller.

Förräns du nu då.

chrull
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Malkavian baglady/conspiration theorist

...och det bästa förslag på karaktärskoncept White Wolf någonsin kläckt ur sig är 'Malkavian bag lady/conspiration theorist'. Jag är så kär i det att jag får ryckningar varje gång jag läser Guide to the Sabbat...

- Ymir, roleplayer/slacker
 

eNo

Veteran
Joined
20 May 2002
Messages
117
Location
Falun, Dalarna
Ville bara säga det all har missat; en baglady är mer eller mindre mentalt instabil vilket resulterar i det ganska knäppa beteendet att samla på skräp såsom papperslappar och söndertrampade burkar. Och det är inte omöjligt att hon/han (Ja, männ kan också bli knäppa) blir räjlt sur om man kommer för nära prylarna. Och jag tror inte att vara hemlös ingår konceptet.

En sorts tvångstankar helt enkelt. Om nu någon ville veta...
 
Top