Nekromanti Babylon 5

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Det finns tydligen planer på en ny follow upp till B5. Bra eller dåligt? "

Jag tror att ett engelskt uttryck passar bra här: att piska döda hästar.

--Björn, djurvän
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag tror att ett engelskt uttryck passar bra här: att piska döda hästar."

Det finns en engelsk titel som passar bra som jämförelse: Star Trek: Enterprise.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Det finns tydligen planer på en ny follow upp till B5. Bra eller dåligt?
Vet inte, det återstår att se. Det är ett bra koncept, men även bra koncept kan klantas bort.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Det är ett bra koncept, men även bra koncept kan klantas bort."

Typ. Vad kan vi dra för slutsats av Legend of the Rangers? Jo, "sänd aldrig piloten samtidigt som Superbowl".
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Nu ska vi inte bli vulgära...

"Det finns en engelsk titel som passar bra som jämförelse: Star Trek: Enterprise."

Just det är min poäng. Även om ST:E eventuellt skulle bli sevärt skulle programmet fortfarande vara den efterkonstruktion det faktiskt är.

--Björn, som anser att TNT förstörde femårsplanen
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Typ. Vad kan vi dra för slutsats av Legend of the Rangers? Jo, "sänd aldrig piloten samtidigt som Superbowl".
Lite underligt att det inte funkade. Jag trodde inte att B5-fansen var den typ som gillar fotboll.

Jag tycker det är synd att JMS lämnar Jeremiah i alla fall, även om jag tycker att hans förkärlek till episkhet går stick i stäv med originalet lågmälda stil.

Nåja, det verkar bestämt att det ska bli en ny säsong av Carnivale i alla fall. Man får vara tacksam för det.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Lite underligt att det inte funkade. Jag trodde inte att B5-fansen var den typ som gillar fotboll."

Det är amerikaner vi talar om. Amerikaner har baseboll och amerikansk fotboll som statsreligion, oavsett hur nördiga de är. :gremwink:
 
Top