Nekromanti Baali i nutiden.

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re:Rick jones

Rick Jones om jag mins rätt..
Han är vän till Dr Bruce Banner ändå sedan hulken föddes..
Det var unga MR Rick som bruce räddade från att bli Gamma bestrålad och på grund av det så vart Bruce själv Hulken.. ( Bruce han inte i skydd själv )

I och med att Hulken har funnits i evigheter så har Rick lyckas hinna med en del..

Han har varit partner med Capten America i form av *hmm* tror det var Buck som han alias kallades..
Han delade kropp med en Alien vid namn MR Marvel tills Marvel fick cancer och dog..
Han i en gammal avsnitt av Hulken gjorde en alien att han och Bruce bytte kroppar och UJ Fick Bruce jobba för att Rädda livet på Rick som inte var lika bra på att kontrolera sin vrede som Bruce var..
Sen vad mer *hmm*..
Aaaa jo han var gick i Universitet tillsammans med en ung svart kille som började hjälpa han och Hulken denna unga svarta person var den första kända "hjälte" som inte bara var bög utan dog av Aids ( av mig i alla fall, man kan undra varför han var så ivrig att hjälpa hulken *ryser* )..
Deras "vänskap" den svarta snubben tog nästan slut när han stötte på rick och avslöjade sig som bög ( rick visade sig inte uppskata sådant men efter några avsnitt så vart de vänner igen )
Efter universitetet OM jag mins rätt försökte Rick sig på att bli en Contry sångare men det gick mindre bra.
Han var hjälpreda åt en "rymdriddare" vid namn ROMA som försvarar en parallel dimension mot demoner..
Han har varit medlem i The Advangers ( EN grupp superhjältar där Järnmannen och Capten Amerika är med i )
Rick Jones har en tendens att vara superhjältarnas lilla hjälpreda..

En vän/fiende vid namn Imposilble man skickade ut lite extra inbjudnings kort Vilket gjorde att PÅ hans bröllop var dessa gäster..
Skrullerna kejsare sände några skepp lastade med representanter ( de är aliens som kan ändra form )
"rymd riddaren ROMA var där"
Skree folket var där representanter.. ( har för mig att de hette Skree de ser mänskliga ut men kan skjuta energi med händerna de ligger även i krig med Skrull imperiumet )
Hulken ( jeeep bigg and grean )
Capten America
Järnmannen
ALLA från the Advangers var där
Några från X-men
She Hulk
fantastiska 4an.
Ytterligare Aliens i form av representanter från Shiar ( Fjädrar istället för hår )
The Brother hood of eviel Mutans ( skurkar en Imposible man såg till att de blev inbjudna )
Silver Surfer ( Galaxtus ex hjälpreda Tänk dig en Oskar staty men av silver )
Thor ( åskans gud )
Herkules ( Uj )
The Imposibli man ( Alien från en annan dimesion skurk/hjälte/problemmakare han är Osårbar och kan förvandla sig till nästan vad som helst han försöker att inte skada någon men ställer ofta till det mest för Fantastiska 4an men ibland för Hulken )
Djävulen ( som lyckats lura bruden på ett löfte om hennes själ )
Gud ( Vi har samlats här under gud sa prästen och Gud löste bruden från löftet och gav Hulken en chans att spöa Djävulen )
Sen så var nästan alla hjältar/skurkar som Hulken och Rick träffat och bråkat med under sina år bjudna..

Sen den exelenta tecknaren hade gjort så att många av serverings personalen ansikten stämde överens med folk som jobbade ÅT marvel och Chriss ( författaren ) ansikte fanns på prästen..

Naturligt viss med SÅ många "extra" gäster hade de problem med att hitta stolar nog för alla att sitta på och parkeringen var fylld av stora stora rymdskepp..

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
He he he...

Man vet ju alldrig... funderar på att finula lite på ett uppdrag där dom skall åka till Visingsö & träffa en Salubri som vill bli av med Baali... så har man löst det hela /images/icons/smile.gif

Nightfang ondskan själv personifierad /images/icons/cool.gif

If you find you are falling into madness - dive
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Salubri

Det räcker med att Johnny har koboldat en salubri i Jönköping. Vi behöver inte en till!!



Ximnipot - den kroniska huvudvärken personifierad
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: Salubri

Men ändå... jag gör det ännu värre! Det är Johhnys Salubri som ni skall träffa... Muha ha ha ha (ont diaboliskt skratt)!!!

Nightfang det elakaste på hela super, mega, auto, turbo, radio läskiga forumet!

If you find you are falling into madness - dive
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Re: Salubri

Jag har också elaka saker från Tibet, skall vi jämföra i eftermiddag??
:)=


PS: Du är inte elak, bara lite småkinkig när söta Hocke-Pocke inte får sin vilja fram. :gremsmile:

Ximnipot - den kroniska huvudvärken personifierad
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
JAA!!!

JAA, han som var så jättegullig (och rysk). Men vi måste vänta lite med det, tills Oche har spelat färdigt sitt "end of then world"-chronicle med drakar och "Book of Nod" först.



Ximnipot - den kroniska huvudvärken personifierad
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Herregud, vampyrsatan...

Som det ser ut nu så gör de det... men i Libellus Sanguinus 4 presenterar de en helt annan tro på hur vampyrerna skapades, med en drös indisk-hinduistisk mytologi. Jag misstänker att denna tro kommer att finnas i den nya klanboken till Masquerade, också.

Sen tror schismatikerna bland Assamiterna på Kain, medan lojalisterna inte gör det. Det varierar.
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Re: Goddamn!

"En bra SL = stämning i WoD"

Det gäller ju för det mesta, men min erfarenhet av WoD(som tagits upp på detta forum förut) är att det kan vara en hur bra SL som helst, men om spelarna vet för mycket (och SL kör "by the book") så är det lik förbannat svårt att få stämning, men det är en helt annan diskussion...

Intressant det där med In Nomine / vampire crossover förresten

Men generellt sett så stämmer såklart påståendet

"Det är skillnad på att säga att "många vampyrer tror att de är förkastade av Gud." och "många vampyrer är förkastade av Gud."

Jag antar att du har en viktig poäng där... Kanske även där upp till SL att själv bestämma hur det funkar

"Sandmans tolkning av situationen och vad som hände efteråt krossar! "

suck... har läst alldeles för lite sandman i mina dagar... vet du i vilket nummer ovanstående inträffar?
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Re: Herregud, vampyrsatan...

cynisk som jag är så måste jag säga att det är föga förvånande att WW reviderar. Det kommer ju garanterat att finnas massa folk som kommer att köpa alla reviderade upplagor utöver de hyllmeter de redan har...

"sluper var en mycket tvär och bitter liten man"
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Herregud, vampyrsatan...

Japp, på gott och ont så pågår revideringen ständigt. Kanske är det ett kommersiellt knep, kanske är det en strävan att förbättra dåliga produkter... kanske är det bådadera - WW ger först ut böcker som de avsiktligt skriver dåligt och sedan reviderar för att ständigt kunna sälja mer!!
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Re: Herregud, vampyrsatan...

...vilket gör mig lite nyfiken på hur mycket de egentligen ändrar. Ändrar de för mycket så kommer det inte att likna WoD men de måste ändå ändra tillräckligt mycket för att motivera en revidering. Det är klart att det kommer nya upplagor av de flesta spel, men det som kan göra lite körigt i WoDs fall är väl att det finns så djäääävulskt många böcker. Och om man nu stuvar om i världsbilden i grundböckerna som torde ju detta spegla sig i de flesta supplement också.

"WW ger först ut böcker som de avsiktligt skriver dåligt och sedan reviderar för att ständigt kunna sälja mer!! "

Tja, om de inte medvetet släppte dåliga grejor så skulle de ju inte släppt en enda bok
(Förlåt! Jag ber redan om ursäkt men en sådan passning kunde jag bara inte missa :)
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Herregud, vampyrsatan...

"Ändrar de för mycket så kommer det inte att likna WoD men de måste ändå ändra tillräckligt mycket för att motivera en revidering."

Däri ligger utgivarens dilemma, antar jag. Men i WWs fall är det snarare så att de gamla böcker som de gör om ligger alltför långt från grundkonceptet och de reviderar för att närma sig grundidén. Själv tycker jag att de lyckas bra.

"(Förlåt! Jag ber redan om ursäkt men en sådan passning kunde jag bara inte missa :)"

Det är ok. Vad annars kan man vänta sig av en WW-motståndare? :)
 
Top