"Hur många sässonger av Babylon 5 visade Kanal 5 när det begav sig?"
Alla fem.
Fast det tog ett tag. Först visade de säsong 1. Sen visade de säsong 1. Sen visade de säsong 2. Sen visade de säsong 1. Sen visade de säsong 2. Sen visade de nästan hela säsong 3, innan de visade säsong 1 igen.
Och så där höll de på - det tog sju år eller så att få ner hela B5 på band.
Tja, de visade den som sagt i nästan 10 år. Själv skulle jag hellre se att femman visar några andra sf-serier, t ex Stargate SG-1 (trean har ju visat en del, men om jag inte missminner mig så har de bara visat säsong 1 ett antal gånger), Deep Space 9, Firefly, Jeremiah, eller Crusade.
Är väl bättre att de visar de serierna vi inte sett i andra kanaler. Såsom Firefly, Farscape, Jeremiah och Crusade. Eller Dune eller Battlestar Galactica.
Tja, men varken SG-1 eller DS9 har visats i sin helhet i andra kanaler - de har bara visat första säsongen och sedan repeterat den i all oändlighet tills folk tröttnat. Och dessa har en fördel framför i alla fall Firefly och Crusade att det finns mer än en halv säsong att visa.
Själv skulle jag hellre se att femman visar några andra sf-serier, t ex Stargate SG-1 (trean har ju visat en del, men om jag inte missminner mig så har de bara visat säsong 1 ett antal gånger), Deep Space 9, Firefly, Jeremiah, eller Crusade.
Både Firefly och Crusade hade potential, men tvärdog då de abrupt klipptes. Mina förslag är istället:
Jeremiah
Farscape (fick ett abrupt slut efter fyra säsonger)
Carnival
Starhunter (som tyvärr också klipptes lite dumt)
Lexx (självskriven!)
Evangelion
Aeon Flux
Dead at 21
Highlander (och Raven)
Alien Nation
Doctor Who
Andromeda (kul på ett menlöst sätt)
The Prisoner
Futurama
Dark Skies
EFC
Taken
Knightrider (OK, serien suger, men han har rätt bil)
Lone Gunmen (kul på ett menlöst sätt)
The Maxx
Odyssey 5 (ytterligae en serie som klipptes i förtid)
Twiligt Zone
Outer Limits
Red Dwarf
MST3k (Oumbärlig!)
Space 1999 (klassisk)
Battlestar Galactica (men bara första säsongen)
Tremors
Junkyard Wars (Jo, det är vetenskap som fiktion, alltså Science Fiction!)
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.