KÖPES B5: Fasornas berg (till svenska Dungeons & Dragons)

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Jag tror inte jag sålt mitt, tror det är i ok skick o väsentligen komplett
Ska försöka kolla på vinden senare idag.
I så fall har jag X3 också, ifall du vill lägga ett skambud på den, när jag ändå postar...
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Jag har dem.

B5 är vad jag kan bedöma komplett.
X3 ... sista sidan 31/32 är utklippt och saknas. 31 var "färdigframslagna rollpersoner". 32 var "spelarnas områdeskarta".

Kartan är: https://i.ebayimg.com/images/g/F60AAOSwIHpdv3e7/s-l1600.jpg
Det är alltså F som saknas, A finns. Jag har kartan F som PDF på engelska, ifall du vill ha.

Det är så att kartor kom som mittenuppslag, så de är uttagna. Men hela A3-sidan är uttagen och hel, stiften är öppnade/återslutana.

Speciellt omslaget på B5 är slitet. Båda äventyren har vissa fläckar. Visst kladd med pennor.
De flesta sidor ser helt bra ut i alla avseenden.

Du är välkommen att revidera ditt bud på 350kr ifall du tycket detta var dåliga besked, och återkomma.
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Du menar förstås E1. :cool:
Haha, ja.

Jag googlade namnet på för att lista ut koden (eftersom de låg nerpackade på vinden).

E1 Xanatons Förbannelse
B5 Fasornas Berg

Båda utgivna av Titan Games... är det vi pratar om.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Haha, ja.

Jag googlade namnet på för att lista ut koden (eftersom de låg nerpackade på vinden).

E1 Xanatons Förbannelse
B5 Fasornas Berg

Båda utgivna av Titan Games... är det vi pratar om.
Vi använde ju originalkoderna för basäventyren, vilket gjorde att folk frågade efter B1, B2 och B6. Så när vi började på expertäventyren tänkte vi att vi kör på en annan bokstav och börjar på 1 den här gången. Men det verkar ju inte ha gått fram så bra... :ROFLMAO:
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Men det verkar ju inte ha gått fram så bra... :ROFLMAO:
Tack för att du klargjorde!

När jag var 10 år och internet inte fanns, så missade jag nog detaljen att ni bytte nummerserie för Expert-äventyren (det kanske bara blev 1).
Och sedan var det en detalj som gått mig förbi.

Jag har nog läst allt möjligt på internet om BECMI och modulerna senare, och då har såklart X använts för det mesta.
 

Cyberhest

Konträr kverulant
Joined
24 Jan 2006
Messages
465
Location
Stockholm
Vi använde ju originalkoderna för basäventyren, vilket gjorde att folk frågade efter B1, B2 och B6. Så när vi började på expertäventyren tänkte vi att vi kör på en annan bokstav och börjar på 1 den här gången. Men det verkar ju inte ha gått fram så bra... :ROFLMAO:
Apropå det, har du något minne av vilket äventyr som var populärast av de ni gav ut? Gjorde ni något slags marknadsundersökning eller liknande?
 

Cyberhest

Konträr kverulant
Joined
24 Jan 2006
Messages
465
Location
Stockholm
Jag har dem.

B5 är vad jag kan bedöma komplett.
X3 ... sista sidan 31/32 är utklippt och saknas. 31 var "färdigframslagna rollpersoner". 32 var "spelarnas områdeskarta".

Kartan är: https://i.ebayimg.com/images/g/F60AAOSwIHpdv3e7/s-l1600.jpg
Det är alltså F som saknas, A finns. Jag har kartan F som PDF på engelska, ifall du vill ha.

Det är så att kartor kom som mittenuppslag, så de är uttagna. Men hela A3-sidan är uttagen och hel, stiften är öppnade/återslutana.

Speciellt omslaget på B5 är slitet. Båda äventyren har vissa fläckar. Visst kladd med pennor.
De flesta sidor ser helt bra ut i alla avseenden.

Du är välkommen att revidera ditt bud på 350kr ifall du tycket detta var dåliga besked, och återkomma.
Ska vi säga 300 plus frakt för tutti?
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Apropå det, har du något minne av vilket äventyr som var populärast av de ni gav ut? Gjorde ni något slags marknadsundersökning eller liknande?
Nej, det hade vi aldrig råd med. Det här var ju ett bra tag innan Internet slog igenom, så sådana undersökningar var dyra.

Jag borde ju komma ihåg hur försäljningen av de olika modulerna gick, men minnet är inte så bra längre.
 
Top