Nekromanti Början av min kampanj

Fienden

Hero
Tjohejs, nu är jag tillbaks.
Jag har (mer eller mindre) börjat arbeta på en kampanj som kommer behandla Mörkret.
Bifogar gör jag nu ett dokument som är en skiss/grund till den första delen av kampanjen, där RP kommer ned i Underjorden och får återuppleva Helmslakten.
Det mesta är fortfarande ganska lulligt, och jag undrar:
Vad tycker ni alla? Vad tas bort/läggas till/ändras/etc./whatever?

//Kraetyz, tycker om att plåga spelare

Attachments

Fienden

Hero
drakponken said:
Bra kampanj, Vad skall rp göra sen då? starten var riktigt bra
Tackar för komplimangen. ^^
Efter detta är det tänkt att RP ska resa till platån i mittersta Jargien, hitta Karmaths heliga svärd, och sedan bege sig till Gordrion för att hitta och dräpa Vhigilah Dvärgbane.

Där kommer de hitta information om att Azradeus är på uppgång borta i Helveteshålet, och så spinner det vidare så.

Kampanjen kretsar runt Mörkret, och RP's försök att stoppa alla som jobbar för att förenkla mörkerherrarnas intåg (Xinus Inkarnater, Sällskapet, etc. etc.)

De kommer, allt eftersom kampanjen framlider,
få mer och mer information som inte var menad att bli upptäckt... Någonsin.

Jag kommer posta del 2 någon gång... :gremtongue:
Hela kampanjen kommer med största sannolikhet inte ens bli klar,
men det är kul att jobba med.

drakponken

Veteran
Jag har inte L&H, så jag känner inte till allt men det verkar bli en riktigt kul kampanj. Förresten vlket mörkerkoncept tänker du köra med, det officiella eller Ymirs antioch version.förresten vad är en grendel, är det ett sånt där beowulf-monster eller är det ngt annat?

Dvärgbane verkar intressant vad är det för nån filur, ni kanske skulle ha nån dvärg med i spelgruppen.
ska kampanjen sluta innan eller efter mörkret och ska det vara några drakar inblandade.
Jag funderar själv på att göra en mörker kampanj men har ite bestämt hur episk den ska bli.

Fienden

Hero
drakponken said:
Jag har inte L&H, så jag känner inte till allt men det verkar bli en riktigt kul kampanj. Förresten vlket mörkerkoncept tänker du köra med, det officiella eller Ymirs antioch version.förresten vad är en grendel, är det ett sånt där beowulf-monster eller är det ngt annat?

Dvärgbane verkar intressant vad är det för nån filur, ni kanske skulle ha nån dvärg med i spelgruppen.
ska kampanjen sluta innan eller efter mörkret och ska det vara några drakar inblandade.
Jag funderar själv på att göra en mörker kampanj men har ite bestämt hur episk den ska bli.
Jag kör det officiella Mörkret. Tyvärr, Ymir. :gremwink:

En Grendel är en stor, gråsvart best med 4 ben, 2 armar och en lång svans. Den har ett stort huvud med benspikar på sig, och en enorm käft.
Farlig som attans.

Det finns en omkring resande dvärgisk vapenmästare med i gruppen, självklart!

Vhigilah Dvärgbane, Spjutets Herre, var en av Mörkerherrarna under det förra Mörkret.
Han fick sitt namn Dvärgbane när han ledde ett anfall mot dvärgfästet Zhat-Renk och slaktade varje dvärg som stannat kvar där. Dock mördades inte Dvärgakungen, han hade fegt nog flytt därifrån. Dvärgarna visste att Mörkret var på väg och de grävde ned sig djupt ner i underjorden, förutom dvärgarna i Zhat-Renk som stolt stod i vägen för Vhigilahs arméer.

Jag kommer med största sannolikhet inte ha med drakar i kampanjen, förutom kanske precis mot slutet, när Mörkret väl sänkt sig.
Enda undantaget skulle i sådana fall vara Vixharzia, draken som vaktar över dvärgfästet Khiam-Renk-Drezin (fästet som rasade när Drezin lade "förbannelsen" på alverna).
Detta är dock ytterst tveksamt.

//Kraetyz, drog allt det där ur huvudet (sorgligt nog)

drakponken

Veteran
Ok låter bra, särskilt det där om dvärgbane, vilken klan bodde i Zhat-renk. står det ngt om en grendel i en varelsebok, eller har du kommit på den själv.

DesertRain

Hero
Det var innan klanerna bildades. Ursprungligen fanns det bara dvärgar.

Grendel beskrivs i Monster i Mundana.

Hur är det tänkt att de ska döda Vhigilah, han/hon är ju trotts allt en gud (typ)

Fienden

Hero
Tja, Vhigilah är ju inte riktigt en gud, men jävligt stark.
Grejen är ju den, att när Sällskapet väckte Vhigilah (för en sisådär 10 år sedan) så var han väldigt svag. Just nu bor han nere i gruvorna i Gordrion
(det är han som "spökar" där nere).
Där vilar han, och återfår kraft.
Så, när RP möter honom har de ett mäktigt heligt svärd,
och han har inte fått tillbaks alla sina krafter än.
Visst, en hård strid kommer det att bli.
Men med vapenmästardvärgen (jag borde inte tillåtit hans powergamer-stridskonst, men jag gissar att den är nödvändig för senare delar av kampanjen) och en tempelriddare med det heliga svärdet... Det ska nog gå bra. =)
... Hoppas jag.

Fienden

Hero
Purgatory said:
Kraetyz said:
Det ska nog gå bra. =)
... Hoppas jag.
Ta't lungt, det går ALLTID bra om SL vill det :gremlaugh:
I sanning.
Oof, jag måste förmodligen börja skriva på del två väldigt snart om jag vill ha det här klart innan jag går ut gymnasiet.
Självklart kommer jag fortsätta lägga upp delarna. :gremwink:
Vem vet, det kanske blir något bra av det?

Regmolar

Swashbuckler
Har inte riktigt tid att läsa igenom och svara ordentligt, men ska de möta Vhigilah måste han ju se till att anklaga dvärgen till att vara en ättling till ett helt av fegisar och förrädare; det kommer att svida, och framför allt göra det hela personligt :gremwink:

Fienden

Hero
Regmolar said:
Har inte riktigt tid att läsa igenom och svara ordentligt, men ska de möta Vhigilah måste han ju se till att anklaga dvärgen till att vara en ättling till ett helt av fegisar och förrädare; det kommer att svida, och framför allt göra det hela personligt :gremwink:
Går det att göra det här på något annat sätt? ^^
Förmodligen blir det ett sådant där "evil-guy-talking-forever-without-anyone-doing-anything"-tal.
... Måste skriva ner det.

Samma sak gäller när de ska tillintetgöra Thanatas kroppsliga form (I Kirath).
DET om något kommer bli sjukt kul att köra.