Nekromanti Börja spela

BJD

Veteran
Joined
5 May 2001
Messages
16
Hej alla murfar jag undrar om det är svårt att börja spela DoD. Jag känner ingen som spelar DoD. Svara mig!!!!!!!!
 

SoC

Veteran
Joined
30 Apr 2001
Messages
158
Location
stockholm swe
nej det är ganska lätt män komm ihog spelledaren bör kunna reglerna bra och försök att vara säriösa så går det nog bra /images/icons/smile.gif


SoC



kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Inte för att klaga eller så men det blev ganska många stavfel (ja, jag vet jag ska inte klaga jag skriver själv som en kratta, ärligt talat vet jag inte enns varför jag kommenterade det, sorry), annars håller jag med dig till fullo!

MvH Martin<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by count on 2001-05-05 18:14.</EM></FONT></P>
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Jag känner ingen som spelar DoD
Om du inte känner någon som lirar DoD så lär dom som spelar det att spela det. Enligt mig är DoD ett utmärkt spel så. Om du är nybörjare utan fördommar...osv så kör hårt reglerna är enkla. /images/icons/laugh.gif
1.SL har alltid rätt
2. Skulle Sl någonsin ha fel. Se ovanstående regel.
3. Fantasin begränsar möjligheterna.
I övrigt är reglerna bara väldigt enkla och väldigt lättspelade. Fan va skönt att man är SL /images/icons/laugh.gif


Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Mendiko

Veteran
Joined
2 May 2001
Messages
9
Location
Kristianstad, Sverige
Det är lätt att lära sig, det gäller bara att få en bra start. Ett tips är att du kan köra en kort omgång utan något specielt äventyr med några förstående kompisar, låt det mesta hända och se vad du har problem med.

Vet inte om detta hjälper, men det hjälpte mig att göra så ialla fall.

/Mendiko

Yxan höjdes, åskådarna stod blixtstilla, var detta slutet för den unge äventyraren?
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Största problemet är väl att få tag på folk att spela med, det hjälper ju om de har spelat förut för då lär man sig mer, medan det däremot lätt blir oseriöst om ni nu alla är lika oerfarna. Försök att hitta till din lokala rollspelsklubb så kan du åtminstone finna spelkamrater som kan vara erfarna. Kontaktannonsforumet finn ju alltid för sådan raggning av sällskap, ävenom det nu inte brukar gå så bra med just det kortet har jag lagt märke till. Annars, om du bor långt bort ifrån allt vad sådant heter så är det bara att få ihop dina vänner efter att du eller någon annan noga har läst reglerna så att du/han kan vara SL. Det är inte så viktigt att allt blir EXTREMT seriöst från början, de flesta brukar komma igång i hack & slash -genren, vilket innebär att det hela går ut mest på att slakta monster och roffa åt sig skatter från början. Det är helt normalt om ni börjar med det också, om inte annat lär ni er spelsystemet på det. Det behöver inte heller vara något riktigt äventyr från början, utan man kan nöja sig med att improvisera lite( Ni börjar på ett värdshus/ landsväg/ grotta/ skepp och har varit här 1/5/10 timmar/dagar/veckor... eller något annat godtyckligt) Sen, beroende på hur snabbt det går, kan du väva fram intriger i improvisationen. När du väl improvierat på så sätt ett par gånger kan du ta något äventyr, exempelvis har jonix satt upp några äventyr nedan som svar på någons begäran att delj(g)e sådana.

Lycka till!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nope !

Det är inte speciellt svårt att spela DoD. Det är ett av de enklare spelen...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Enkelt. Slå 1T20 under ett värde.
Enkelt att skapa en RP.
Bra för nybörjare (DoD6 iaf).

/[color:green]Han</font color=green> som spelat DoD rätt länge nu
 
Top