Nekromanti Böckerna

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Jag skulle vilja gnälla lite igen på Neogames...
Dock inte på spelen de gör utan på hur de tillverkar dem...
Normalt sett brukar det inte vara några fel på böckernas ryggar, men titta bara på nya EON boken (eon2) samt Neotech 2. Dessa inbundna böcker suger ju. Varför kunde neogames inte trycka och tillverka böckerna som till Eon 1 (om man nu säger så). Böckerna blir slitna och faller isär... det gör inte första eon boken???
Är de inga fler som märkt det uppenbara problemet?

//Darki (mannen vill ha kvalitet)
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Har inte märkt något problem med 2:an (Knappt använd), men min 1:a är inte vacker att titta på. Men trots det så ser samtliga mina Neogames böcker betydligt bättre ut än mina gamla DoD Chronopia och Chronicles böcker. Det var usel kvalitet i de böckerna, och tråkigt nog så gäller det inte bara för bindningen.

Bela
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
Vad fankebg gör ni med böckerna när ni lyckas få dom att falla i bitar? Min eon bok har jag haft från starten och den överlevde till och med när huset brann ner om än lite svartare än tidigare. EON2 och modulerna håller också väldigt bra. Något som jag tycker neogames ska försöka utveckla är brandsäkra kartor. Allavåra kartor är eld skadade pga otäcka attacker från värmeljus. Jarla kartan brann upp helt och hållet samtidigt som Vrimzikel intog staden.
Arzalon
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Slå in böckerna i självhäftande plast. Inga fula kanter, och förhoppningsvis inget sönderfall...
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Mundana boken gjorde det för mig./images/icons/mad.gif Men det fixade sig och nu är boken ihoplimmad./images/icons/laugh.gif

/Anders
 

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Hmm du snackar om hur bra böckerna håller, och att alla andra inte tar väl hand om dem. Förklara du hur det kommer sig att du har brännt upp hela Jarla kartan???

En annan sak... De gamla böckernas kvalité är topp och dessa har jag slitit med hälsan utan att ha några besvär med lösa sidor. Däremot har Neotech 2 boken fallit isär vid vapnena vilket gör mig något pessimistisk om deras framtida böcker. Eon 2 är av samma kvalité som Neotech 2 boken, men som sagt. Den är lite nyare och har än så länge fallit isär. Jag brukar vara ganska bra på att hålla böcker i bra skick utan som tidigare nämnt, plasta in dem. Varför ska kvalitén på böckerna försämras och vi rollspelare bättra oss på att hålla sakerna ihop, istället för att göra böckernas ryggar/pärmar bättre, standarden på de gamla böckerna är topp men inte de nya!!!

/Darki (mannen som inte har bra färdighet i Övertala")
 
Top