Nekromanti Böcker med usel bindning - vad göra?

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Alla har vi väl erfarenhet med rollspel med usel bindning, där sidorna lossnar vid tredje genomläsningen eller bindingen låter illavarslande första gången du tittar på boken.

Säg att jag nu sitter här med ett rollspel från förr som inte trycks nu för tiden. Säg att bindingen är av historiskt usel kvalitet. Vad ska jag göra, vilka alternativ finns det? Binda om boken låter ju som en kul idé, men vem orkar med det? Vem har tid och ork att sitta med trådar och papper och rödvin? Nå, vad finns det för alternativ egentligen?


Storuggla, knack knack skraaap
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Storuggla said:
Vem har tid och ork att sitta med trådar och papper och rödvin? Nå, vad finns det för alternativ egentligen?
Det lät ju rätt trevligt faktiskt..?
Skicka över ett paket med trådar, papprena och rödvinet så ska jag ta mig tid och ork för din bok.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Stoppa boken i ett paket.Skicka till publit och be dem skanna in den och trycka ett nytt exemplar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
McFisk said:
Stoppa boken i ett paket.Skicka till publit och be dem skanna in den och trycka ett nytt exemplar.
Strider inte det mot upphovsrätten?

/solvebring som inte är så kunnig i sådana frågor.
 

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Jag har lyckats fixa pockeböcker med en rejäl laddning lim från en limpistol i ryggen, tryck ihop och låt torka.

En annan variant är att slita ut sidorna, slå hål och stoppa i pärm.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Storuggla said:
Säg att jag nu sitter här med ett rollspel från förr som inte trycks nu för tiden. Säg att bindingen är av historiskt usel kvalitet. Vad ska jag göra, vilka alternativ finns det? Binda om boken låter ju som en kul idé, men vem orkar med det? Vem har tid och ork att sitta med trådar och papper och rödvin? Nå, vad finns det för alternativ egentligen?
Man kan be någon annan göra det åt en. En snabb googling ger vid handen att det kostar ~450.
 
Top