Nekromanti Båtar

Heatseeker

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
54
Location
Södertälje
Hur långt kan man färdas per dag med en båt och hur många timmar per dag färdas man, hur snabbt går en båt.
Hur mycket kan man lasta i en båt.
Med båt menar jag en helt normal båt, en sådan man reser med på vatten. ca 10 personers besättning. en eller två master. Om detta är helt befängt så tar jag gärna emot ideer om hur stora båtar är.

OBS
jag har väldigt lite kunskap om båtar.
Information om detta kommer förhoppningsvis i pirater och sjöfarare men jag behöver lite info nu.
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Hej, jo jag skulle tro att båtarna ( i den storleken) färdas ca 30mil / dag. Låter det vettigt?Och man kan säkert ha rutn 10 stora tunnor i lastutrymmet, tänk på att inte ha för tung last, ni är ju trots allt 10 pers :gremwink: "Hur snabbt en båt går", det vet jag inte... det beror ju helt på om det är segel, eller oror. =)
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Du kan ju alltid bara hitta på något om båten, det behövs inte någon speciel regel!!!
ifall de tycker båten är lite konstig så säg bara ''Den är magisk''=)
 

Tsigalah

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
94
Location
Uppsala
Om du har tid att vänta i en 1½ månad eller så (var det den 23:e mars...?). Så kommer Sjöfarare & Pirater ut. Jag antar att olika skepp färdas olika långt beroende på typ, last osv.

Jag tror CJS har tänkt och forskat en hel del så vi kan nog förvänta oss en bra modul.

Se personligen fram emot den, jag har tycker att det kan bli "Harry Potter effekten" över att åka båt i Eon. Med lite fantasi kan man förstås lägga in lite piratdrägg här och där men deras organsiation vill jag gärna se i modulform. Sen ska det bli roligt att se vilket folkslag är bäst på båtbygge: Bazirk (med sina latinsegel), Sabrier eller Ehbroniter.

/Marcus
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Sökfunktion finnes!

OBS jag har väldigt lite kunskap om båtar. Information om detta kommer förhoppningsvis i pirater och sjöfarare men jag behöver lite info nu.

Det finns en sökfunktion på forumet, pröva att använda den, frågan om båtar kommer upp 1-2 ggr i månaden.

Mvh / Phelan
 

Tsigalah

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
94
Location
Uppsala
Re: Glöm aldrig Cirefalierna! (NT)

Fasen, det är klart att cirefalirena ska vara med, vad tänkte jag med? :gremsmile:

/Marcus
 
Top