Nekromanti Bågar & armborst

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Använder bågar och armborst projektilskadetabellen, eller är den enbart till för skjutvapen?
Den har ju lite värre skaderesultat än vad hugg-/stickskadetabellen har, så jag började fundera lite...
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Använder bågar och armborst projektilskadetabellen, eller är den enbart till för skjutvapen?

Armborst och bågar är väl också skjutvapen... /images/icons/wink.gif

Den har ju lite värre skaderesultat än vad hugg-/stickskadetabellen har, så jag började fundera lite...

Mig veterligen finns det ingen stickskadetabell i N2, utan enbart Hugg / Kross / Projektil. Den senare kan jämföras med Stickskadetabellen i Eon och ska användas till alla typer av projektilvapen.

N2 sid 150 under Skadetabeller: "Alla skador från projektiler (exempelvis kulor, splitter eller bågpilar) använder skadetabellen för projektilskada..."

/Emil
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Mig veterligen finns det ingen stickskadetabell i N2, utan enbart Hugg / Kross / Projektil. Den senare kan jämföras med Stickskadetabellen i Eon och ska användas till alla typer av projektilvapen.

En särskild stickskadetabell finns inte, utan alla stickvapen använder ju huggskadetabellen. Personligen tycker jag att de borde haft med en stickskadetabell.
Projektilskadetabellen skiljer sig från stickskadetabellen i Eon, i och med att den har ganska mycket högre skadevärden. Huggskadetabellen har rätt skadevärden, men T10:ans resultat borde följa projektilskadetabellens mall...


N2 sid 150 under Skadetabeller: "Alla skador från projektiler (exempelvis kulor, splitter eller bågpilar) använder skadetabellen för projektilskada..."

Och det där var det egentliga svaret jag sökte... Tack.
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Projektilskadetabellen... [ot]

Projektilskadetabellen skiljer sig från stickskadetabellen i Eon, i och med att den har ganska mycket högre skadevärden.

Enligt min mening så är det så eftersom dom har försökt att göra Neotech så "verkligt" som möjligt...

->>Magnus<<-
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Projektilskadetabellen... [ot]

Enligt min mening så är det så eftersom dom har försökt att göra Neotech så "verkligt" som möjligt...

Vad har det här med diskussionen att göra? /images/icons/smile.gif
 
Top