Bästa/värsta håll avstånd skylten

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
I Helsingborg har de en om att avståndet man ska hålla är 15 stycken bulle med bulle. Vilket ju inte precis målar en tydlig bild i ens huvud :p

Vilken är bästa/värsta ni sett?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Såg nått om ett antal kebabrullar. Var nog också Skåne.

Kan det vara så att skåningar, som kompensations för deras många fel och brister, välsignats med ett särdeles gott rumssende/visuell uppskattning? ;)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Kan det vara så att skåningar, som kompensations för deras många fel och brister, välsignats med ett särdeles gott rumssende/visuell uppskattning? ;)
Snarare är det så att vi är av nöden tvungna att bli bra på ögonmått eftersom skåne, på grund av sin platthet, inte har en enda referenspunkt för avstånd när man sveper med blicken över horisonten.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
I Helsingborg har de en om att avståndet man ska hålla är 15 stycken bulle med bulle.
Såg nått om ett antal kebabrullar. Var nog också Skåne.

Kan det vara så att skåningar, som kompensations för deras många fel och brister, välsignats med ett särdeles gott rumssende/visuell uppskattning? ;)
Snarare är det så att vi är av nöden tvungna att bli bra på ögonmått eftersom skåne, på grund av sin platthet, inte har en enda referenspunkt för avstånd när man sveper med blicken över horisonten.
Kan inte inte ni skåningar smyga in på en golfbana och se om den anger avstånd i golfbollar?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
I Helsingborg har de en om att avståndet man ska hålla är 15 stycken bulle med bulle. Vilket ju inte precis målar en tydlig bild i ens huvud :p

Vilken är bästa/värsta ni sett?
Jag kom bra långt ned i tråden innan jag insåg att det var en coronatråd. Jag trodde att det handlade om avstånd till bilen framför. ”Vad är en bulle med bulle och hur jävla stora bullar har de i Skåne?” tänkte jag.
 
Top