Nekromanti Bästa SW-repliken

Discordian

Swordsman
Re: En kasse favvo-repliker...

En annan favvoöversättning är från en film (Heat?) där en av personerna kallar alla för "Slick", vilket översattes med "Snajdarn". :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

Staffan

Myrmidon

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
"Ambassador, do you really want to know what's going on down there?"
"Yes."
"Boom! Boomboomboom! Boomboom! Boom! Have a nice day."
- Ivanova och ambassadör Mollari (Babylon 5)
<p><hr></blockquote><p>Frågan är om inte Ivanova är en av de få karaktärer i TV-serier som faktiskt är hårdare än Lego.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

hatten

Swashbuckler
Re: ST-replix delüx

Mr Worf i avsnittet där Q gjorde om dom till Robin hod..
Captain i protest i am not a merry man!

Kinesen

Veteran

"Well take this for what little it will profit you. As I look at you, Ambassador Mollari, I see a great hand reaching out of the stars. The hand is your hand. And I hear sounds, the sounds of billions of people calling your name."
"My followers?"
"Your victims."
-- Elric and Londo

"Vir, how many gods are there in our pantheon? I've lost count since the last emperor was elevated to godhood.
"48. No, no, 49, 50 if you count Zuug but, you know, I never thought you should--"
"All right, let's say 50."
"50."
"Now out of that 50, how many gods do you think I must have offended to have ended up with G'Kar's teeth buried so deeply in my throat that I can barely breathe?"
"All of them?"
"Sounds right. And now I have to go back to the Council and explain to them that in the interest of peace the Centauri government will agree to give quadrant 37 to the Narns. I think I will stick my head in the station's fusion reactor. It would be quicker. And I suspect, after a while I might even come to enjoy it. But this .. this, this, this is like being nibbled to death by .. what are those Earth creatures called? Feathers, long bill, webbed feet .. go 'quack'?"
"Cats."
"Cats. I'm being nibbled to death by cats."
-- Londo and Vir

"What you are asking could be considered treason."
"Or the first step in restoring our people to their rightful place in the galaxy. Depending on who writes the history books. I think it will be us."
-- Londo and Lord Refa

"Ten thousand of our best warriors dead. As if some great hand reached out of space and .. just erased them."
"It wasn't the Humans. The Centauri don't have the will. And the Vorlons don't care. The Minbari wouldn't do it. The other worlds aren't powerful enough for a strike like this. .. There's someone else out there, Na'Toth."
-- Na'Toth and G'Kar

"Only an idiot fights a war on two fronts. Only the heir to the throne of the kingdom of idiots would fight a war on twelve fronts."
Londo

"What do you want?"
"I'd like to live just long enough to be there when they cut off your head and stick it on a pike as a warning to the next ten generations that some favors come with too high a price. I'd look up at your lifeless eyes and wave like this. Can you and your associates arrange it for me, Mr. Morden?"
-- Morden and Vir

"Londo, the Minbari are very lovely people, interested in culture, and art--"
"Decadent, and soft. Probably out to impose their views on everyone else."
"But their cities are thousands of years old."
"The lack of new construction is a sure sign of a faltering economy. This could make them very aggressive."
"They are deeply spiritual people, Londo."
"That you can leave in. It always scares people."
-- Vir and Londo

/images/icons/smile.gif

//Kinesen, som nyss hittade en sida med Babylon 5 citat

Discordian

Swordsman
Ivanova

Hennes hårdaste citat har ju inte varit med här än vad jag har sett:

"Who am I? I am Susan Ivanova, commander, daughter of Andrei and Sophie Ivanov. I am the right hand of vengeance, and the boot that is going to kick your sorry ass all the way back to Earth, sweetheart! I am Death incarnate, and the last living thing that you are ever going to see! God sent me!"

Sen har vi ju Delenn, som är jämrarns hård när det behövs... synd att hon ska vara så förbannat mesig för det mesta. :p

"Why not? Only one Human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives, be somewhere else!"

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

Sodivra

Champion
Re: En bra en...

Statens säkerhet framför allt.
Staten -vår gemensamma moder.

(En pjäs vi spelade i nian.)

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.

hatten

Swashbuckler
Re: En bra en...

Från en pjäs där jag spelade en galen kung i 6:an tror jag.. *ler* mitt citat var "Jag blodar jag blodar"

Sabelkatten

Swordsman

<"Only an idiot fights a war on two fronts. Only the heir to the throne of the kingdom of idiots would fight a war on twelve fronts."
Londo >

Från en omgång i WiF: "Vadå tvåfrontskrig? Jag har bara en front! Den är i och för sig rund, men det är bara en front!"
-Stackars Tyskland...

/Sabelkatten

Liner

Warrior
Dessutom säger Darth Maul SW-filmernas hittills bästa, ruggigaste och mest sjukligt plikttrogna; "Yes, master..."

Nedrans synd att han dog bara...

/Daniel

Sodivra

Champion
Re: Angånde pung

Jag nämnde Clay-O-Rama tidigare här i SF, no? Nu har vi spelat det iallafall och HerreJÄVLAR det var kul!

Iallafall: På ämnet pung. En av dom mest fruktade krigarna var en ondskefull play-doh penis på ben som penetrerade dom andra stackarna..

Krigaren Arvidos' motto.

Eleas

Hero
"Dessutom säger Darth Maul SW-filmernas hittills bästa, ruggigaste och mest sjukligt plikttrogna; "Yes, master..."
Nedrans synd att han dog bara..."

Yep. Överlag tycker jag att Sidious' och Maul's master-apprentice - förhållande är underbart väl beskrivet. Jag menar, vilken halvskurk som helst hade konspirerat mot sin mästare. Men Maul är trogen Sidious, och Sidious känner uppenbarligen en viss stolthet inför Maul's förmågor... *myser*

--
Björn Paulsen

"If you understand a species' art, you understand that species." - Grand Admiral Thrawn

Davio_UBBT

Veteran
"Fear.. Fear attracts the fearful.
The strong, the weak, the inicent.
The Corrupt.
Fear, Fear is my ally"
-Darth Maul

"Fear leads to anger, anger leads to aggressiv, aggressiv leads to suffering"
-Yoda

Och just nu skiter jag i stavningen =)

"Du kommer in till en dvärgafästet och där står den jättestora fjaken.. uhm.. draken"

seinet

Swashbuckler
Re: Angånde pung

Aj, penetrerad av en mega-play-doh-penis /images/icons/smile.gif.
Hur fungerar Clay-O-Rama (skall det inte vara Clay O' Rama)?

/Seinet - "Men domarn han var tollerant. Han sa' själv gör jag likadant, jag tycker det är intressant, att snurra och svänga min kuk".
<font size="1">Balladen om Theobald Thor, näst sista versen.</font>

<font size="3">Rädda smilisarna!</font>
<font size="1" color="#646464">Dom är roliga</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com

Sodivra

Champion
Re: Angånde clay-o-rama

Clay-O-Rama stavas det. Jag la upp en länk tidigare, kolla sidan:

http://secret.spy.net/~roymeo/clayorama.html Basicly ska man bygga monster i Play-Doh eller liknande barnlera. Sedan avgör en SL hur snabb han är (Antal ben) hur mycket skada han gör (Stora lemmar eller använder hela sin kropp i en enda attack osv) och hur skicklig han är. (6-8 eller högre på 2T6 för att träffa.) Sedan får alla en speciell förmåga (T.ex the poke: Poke the enemy Claydonian with your finger HARD.)

Kul.

Krigaren Arvidos' motto.