Nekromanti Bästa spelupplevelsen till DoD

Lindström

Veteran
Joined
5 May 2005
Messages
7
Goddagens medforumister

Jag funderade lite på Vildhjarta idag, mina tankar färdades tillbaka en par år till den sommaren då vi spelade Vildhjarta. Jag och min spelgrupp satt i en liten stockstuga bland skogens trän. Stämningen var total. Faktum är att det t.om luktade gran inne i stugan pga. att vi hade tagit en par grenar. Det höjde i vilket fall som helst stämningen. De halvbrunna stearinljusen lyste svagt upp rummet och alla satt som förtrollade. Det slår mig plötsligt att det måste vara en av de bästa spelupplevelser som jag haft med min spelgrupp allt som allt. Det var otroligt nog även det första äventyret jag spellede, men då brydde vi oss iofs inte så mycket om regler, etc..
I vilket fall som helst ett underbart äventyr som lockar till stämningsfulla spelomgångar.

Vilken är din bästa spelupplevelse inom Drakar och Demoner?

L
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Många minnen blir det...

Oj...
en av de finare minnen jag har är när vi lirade Oraklets 4 ögon.. Det var enn sanslöst trevlig upplevelse !!
Sedan har jag haft/kommer att få fina minnen med min grupp när vi lirat DoD6, fast då har det varit från SL:s håll...

/ Johan K, som är uppstirrad som få efte 13 timmars jobb
 

Y Tvetunga

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
34
Location
Sö!Tälje!
Jag tror det var runt 1995 när vi hade ett maratonlir med Svartfolk. Alla var engagerade, vilket är ovanligt, SL hade lagt ner mycket krut på stämmningen med rätt musik, kartor och annat.
Dos vör dö dejs.

Är det fler som lirat Svartfolk, ett mycket underskattat suplement?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,923
Location
Port Kad, The Rim
Jag spelade för många år sedan Shagul till Oraklets fyra ögon & Femte konfluxen. SL körde ett gäng äventyrare face-to-face medan Shaguls handlande sköttes via e-post. Det sket sig rejält för ärkeskurken, men kul var det.

Jag spelledde för jättemånga år sedan en stor grupp i Marsklandet. Vi hade jätteskoj och skämtade hejvilt under sessionerna. De stackars dvärgarna i träsket var kul SLP. Det var synd om dem på många sätt, men deras maffearmborst sänkte draken till slut.
 
Top