Nekromanti Bästa SF dataspelet...

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Appropå det...

"Förresten Eleas: Ditt citat i förra inlägget är väll från "ESCAPE FROM Monkey Island" och inte "RETURN TO..."?"

Jajust det... har inte kommit ihåg namnet så väl. Monkey 4 var lite av en besvikelse, IMHO.

--
Björn


"How can you be the lookout when you're obviously as blind as a bat?"
--Guybrush
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Que!?

visst dom senaste först kanske
har du spelat senast????
det suger balle... hatar grim fandango styrningen dom kunde verkligen haft en annan när dom gjorde spelet
näst senaste är mycket bättre i sådana fall
men DOTT är kul!!!! det kan du inte neka till

---------
-Netfeed-
---------
Fight for the future
---------
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Känner igen mig...

om du har disket stationen kvar med för den har jag inte har bara kassetstationen(grrr)

---------
-Netfeed-
---------
Fight for the future
---------
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
DOTT ÄGER SÅÅÅ MYCKET! [NT]

. . .


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jag tycker nog...

...att "Sam n' Max: Hit the road" är bättre än DOTT. Men alla äventyrsspel från LucasArts röjer spett! /images/icons/laugh.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Näe, inte glömt...

...men Last Ninja t.ex. klassar IMHO jag inte som SF-spel. Tycker orginalfrågan har kommit i skuggan av vilket-spel-är-bäst-genom-tiderna-frågan.

"<EM>bah... historielösa ungdomar... mutter...</EM>"
Mkt, möjligt (själv 21) men har iaf ägt en C64 själv och spelat alla Last Ninja och spelet Maniac Manson till C64:an. Kanske missat några klassiker men om man ska börja lista <EM>bra</EM> spel. Wonderboy, Giana & Sister, Falklands 82, Pit stop, Gauntlet, Football manager (1+2), Bruce Lee, The way of the exploding fist, American icehockey, Iron lord, Stunt car racer, Kung Fu master, Leaderboard (1-7), Boulderdash, Omega, Commando libya, Spy vs Spy, Track n' Field, Double Dragon, 1942, Eagles nest, Ghost n' Goblins, ADV. P.S., Barbarian I, Skate or die, Bobble Bubble. Alla till C64.

Kalle Anka är inte såå himla rolig..

/[color:green]Han</font color=green> som tycker gamla spel har större spelvärde än nya och som har Elite på band men aldrig spelat det
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Jag tycker nog...

Men alla äventyrsspel från LucasArts röjer spett!

You got that right! Preach on my brotha och affirmative samt instämmer på alla punkter och aspekter!


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Näe, inte glömt... (OT)

"...men Last Ninja t.ex. klassar IMHO jag inte som SF-spel. Tycker orginalfrågan har kommit i skuggan av vilket-spel-är-bäst-genom-tiderna-frågan."

Sant. Borde kanske adderat OT tidigare. /images/icons/smile.gif

"Mkt, möjligt (själv 21) men har iaf ägt en C64 själv och spelat alla Last Ninja och spelet Maniac Manson till C64:an. Kanske missat några klassiker men om man ska börja lista bra spel. Wonderboy, Giana & Sister, Falklands 82, Pit stop, Gauntlet, Football manager (1+2), Bruce Lee, The way of the exploding fist, American icehockey, Iron lord, Stunt car racer, Kung Fu master, Leaderboard (1-7), Boulderdash, Omega, Commando libya, Spy vs Spy, Track n' Field, Double Dragon, 1942, Eagles nest, Ghost n' Goblins, ADV. P.S., Barbarian I, Skate or die, Bobble Bubble. Alla till C64."

Woo. Har bara spelat ett fåtal av dessa.

"Kalle Anka är inte såå himla rolig.."

Fanns det?

--
Björn


"You have crushed all opposition beneath your heel."
 

Seldakan

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
14
Location
Sandviken
Det finns bara ett SF dataspel...

Bet absolut bästa spelet är Fallout / Fallout 2, en perfekt blandning av Action och RPG men enorma valmöjligheter!

Cry Havoc! And let slip the dogs of war!!!
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
När, när och åter NÄR!

NÄR kommer "Simon The Sorcerer 3D"??? Jag har kikat i affärer och tidningar sedan i höstas... det står att det ska finnas, men i datorbutikerna säger dom alltid "om en vecka eller så" när jag frågar dom... Är det någon som redan införskaffat det spelet?

->>Magnus<<-

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Re: Ååååh.. Hur kan man missa..

Jag spelade (och spelar) Elite 2 rätt mycket. skitkul! En dag var jag kunglig nog att köpa First encounters.. kostade mig hela hundra spänn! Och det funkar inte... Funderar på att dräpa Konsum!

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: När, när och åter NÄR!

"NÄR kommer "Simon The Sorcerer 3D"??? Jag har kikat i affärer och tidningar sedan i höstas... det står att det ska finnas, men i datorbutikerna säger dom alltid "om en vecka eller så" när jag frågar dom... Är det någon som redan införskaffat det spelet?"

Uppriktigt sagt hoppas jag att det inte släpps.

--
Björn


"I am an army of one."
 
Top