Nekromanti Bästa sci-fi film?

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Alla mina alternativ är nämnda, så jag drar till med en väldigt underskattad film:

Knights, med Kris Kristoffersson :gremwink:

Nu är jag faktiskt jätteironisk, den suger så otroligt att folk borde ta betalt för att se den... :gremgrin:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Rei...

Asuka, Rei och Shinji är alla födda samma år som The Second Impact. Det är det som gör att endast deras generation kan styra EVAs. Exakt varför förklaras aldrig.

Jag har mycket, och byter väldigt gärna. Vinka till mig på ICQ, eller ännu hellre, besök mig på ircnet #rpgonline

- Ymir, samlar på bra och ovanlig film på divx.
 

don Larsson

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
67
Location
Örebro
Bästa sci-fi film!!!

Listar 2 av mina egna favoriter i genren. METROPOLIS - Den gamla tyska mastodontfilmen från 1928 är pampig och underbar. Rekommenderas till alla som inte är allergiska mot stumfilmer. Har säkert filmhistoriens "snyggaste" robot. Tydlig klasskampsintrig. Och en urtavla som är uppdelad i 10 delar istället för 12... ÅR 2001 - ETT RYMDÄVENTYR - Otroligt snygg, med en av filmhistorien mest underbara karaktärer: HAL.
 

don Larsson

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
67
Location
Örebro
Re: Tarkovskijs 'Solaris' och NGE.

Solaris är ganska intressant, men lite svår att förstå (även om detta inte på något sätt i grunden utgör ett kriterium för en films "kvalitet") första gången. Skall bli intressant at se hur nya versionen kommer bli.
 

haxxor

Veteran
Joined
8 Nov 2002
Messages
36
Location
Lund
Starship troopers e bäst! (vet inte hur det stavas,men det får ni överleva)
 

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Re: Starship Troopers, Final Fantasy mm.

Ser man filmen för action och effekter så är den bra. Om man dessutom kan se den med glimten i ögat så är den mycket bra.

Det jag inte förstår är att så många missar halva filmen (inte riktat till dej, utan mer allmänt), tänk satir, tänk samhällskritik, så får hjärnan sitt, och då är filmen strålande. :gremgrin: Dock undrar jag hur mycket den eventuellt förlorat från boken, undrar bara när jag ska komma mej för med att läsa den...

Annars så gillar jag Final Fantasy skarpt, men det kanske snarare är fantasy än SF (?) Och sen så kräver den nog att man gillar japanska storys, dom är ju lite annorlunda :gremwink: Är man datorgrafikavgudare som jag behöver man iofs ingen story :gremlaugh:

Har för övrigt nyligen sett både Red Planet och Mission to Mars, nu är det bara Ghosts of Mars kvar så har jag uppfyllt min Marskvot för ett tag :gremwink: Ingen av dom filmerna passar dock in på trådrubriken...men red planet tyckte jag var helt ok (som vanligt när det gäller SF på film så får man ju bortse från faktafel, men efter Armageddon så känns alla andra filmer tämligen realistiska i jämförelse...)
 

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Re: Star Wars är bäst såklart!

...och datorgrafiken :gremlaugh: Fanns alltså mycket att titta på i den :gremwink:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Apropå Mission to Mars...

... så såg jag den en kväll när jag var och besökte mitt posse i Lund. Planen var att vi skulle hyra en seriös sf-film och en B-rulle - i det här fallet Mission to Mars respektive Pitch Black. Vi blev dock rätt sura på Mission to Mars som var helt urkass (tränade astronauter som inte kan komma på att man kan använda en vätska för att hitta hålet som mikrometeoren åkte ut genom? Vi kom på det på ungefär tre sekunder...), vilket iofs vägdes upp av att Pitch Black var avsevärt mycket bättre än väntat.
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
film var bättre förr!

ni förstår nog att jag gillar de äldre starwarsfilmerna mer än de nya.
De nya känns som om man har fyllt dom till spräckgränsen med information, strider och datagrafik.
de äldre är mer "harmoniska" :gremwink:
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
har inte orkat läsa alla inläggen här men är det bara jag som tycker att final fantasy filmen är en höjdare?
bladerunner är ett mästerverk samt 2001:space odyssey(tror jag den heter...)
starship troopers e väll ok den oxå, ganska humoristisk vid vissa tillfällen :gremwink:, grafiken smälter väldigt bra in i filmen, en sak som gör filmer med mycket effekter sevärda enligt mig.
de gamla starwars filmerna har en väldigt unika känsla enligt mig, yoda är bäst!
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Den största skillnaden

"de äldre är mer "harmoniska""

Inte bara det, som jag ser det så är de mycket mer humoritiska. 1 å 2 försöker vara roliga men misslyckas totalt speciellt 1:an. 2:an är inte mycket bättre den, fast vid ett tillfälle så sitter poängen klockrent och det är "biljaktsscenen när Obivan säger till "Darth" att han kommer bli hans död en dag. Fast det var enda gången i 2:an som jag kan minnas humorn lyckades.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
På tal om Matrix! När släpps 2:an?

Det var väl jättelänge sedan ettan släpptes nu?!

/Jonas, som inte sett den filmen på läääääääänge!
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: SW-filmerna del 4-6 !

episod 1&2 är inga höjdarfilmer precis... Däremot håller jag med dig om 4-6! Riktiga kult-filmer som man har sett mååååånga gånger!

/Jonas
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Twelve monkeys? Hmm... tyckte den var rätt kass när jag såg den...

/Jonas, Smaken är väl som baken antar jag...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Apropå Ghosts of Mars

Har hört att den ska vara riktigt kass! Den skulle enligt uppgift vara sämre än vampires (också av Carpenter) och det säger inte lite! vampires är en av de sämsta filmerna jag har sett!

/Jonas
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Den största skillnaden

Jo det mesta är bara fånigt och onödigt!

Och det är ju inget snack om saken! 4-6 är hundratalet gånger bättre!

Kan inte fatta att vissa tycker 1 & 2 är bättre!

/Jonas, gillar harmoni
 
Top