Nekromanti Bästa sci-fi film?

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Den största skillnaden

Jo, den scenen fick mig att dra på munnen en aning också, och jag har inte ens sett filmen...

-JPS-
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Bara för att vara anti

jag gillade faktiskt Wing Commander.
Bah, man hade fått en bättre (ganska bra, faktiskt) film om man bara klippte ihop cutscenes-en från spelen. I spelen fanns det i alla fall bra skådespelare, trots mekanikern som var exporrskådis.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Smaken är väl som baken antar jag...
Den stinker?

Skämt åsido, jag håller med dig. Precis som Matrix så var den baserad på ett enkelt koncept och en väntad uppenbarelse, åtminstone om man är någotsånär bevandrad i SF.

Brasil däremot, det är en bra SF-film!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
O JA !!

Iof, kanske inte de bästa jag har sett. När jag tänkter efter... Men, de är ör all del NITE dåliga !!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vad handlar den om då? Jag kan inte säga att jag hört talas om den förr.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Majtriks [OT]

Hmm... enligt IMDB ska den ha premiär den 15:e maj i staterna. Det är inte så att geocities-sidan använder gammal information? Matrix Reloaded har ju blivit uppskjuten några gånger (t ex när en av huvudrollsinnehavarna hade den dåliga smaken att dö i en flygolycka).

Inget svenskt premiärdatum på IMDB, tyvärr.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jag gillade dendär filmen med han i Millenium där han spelar nån form utav robot eller nått och får smisk utav en annan robot och en tjej

det var ju ingen bra handlign eller så men det var en schysst film
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Honneamises Wingar?

Wings of Honneamise handlar om en civilisations första stapplande steg ut i rymden, om en ung astronaut och om mänsklighetens totala idioti och maktfullkomlighet. Okej, det finns hopp, vilket märks i slutmonologen bland annat.
Kort beskrivet är det en film om en värld som har en najs blanding av 60-tals tech och ångkraft som ska skicka upp en raket i rymden och det politiska maktspel som följer. En jäkligt bra rulle och tillika en av de få filmer som verkligen får mina ögon att börja tåras mot slutet.


Storuggla, började nästan lipa när Nuriko kolade också
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Bästa sci-fi film!!!

ARGH!
nu försvann orginal inlägget ut i etern. nåja jag försöker återskapa det:

Metropolis är e film vi idag ska akta oss för att hylla. Vi kan säga att den är snygg och använder sig av bra effekter och tekniker, men mer än så ska vi inte säga. Anledningen är att de kopior vi ser idag saknar delar av orginalet. Mycket av filmen har gått förlorat och kommer antagligen aldrig kunna restoreras.
Det här leder antagligen till att filmen upplevs som mer mystisk, djup och svårförstådd. Tyvärr brukar det vara sådant som hyllas av folk av någon anledning.

Jag ska inte säga mer om den alls. eftersom jag inte sett den utan bara Tarô Rin's version från 2001. Och jag vet inte hur mycket av orginalet som finns kvar i den.

Tänkte bara informera om det hela iaf.

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag gillade dendär filmen med han i Millenium där han spelar nån form utav robot eller nått och får smisk utav en annan robot och en tjej

alltså. har vi en kille som smiskas av en tjej och en annan kille?
Utan handling?

Det låter som den förtjänar en X-rated sticker?
:gremblush: :gremblush: :gremblush:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Honneamises Wingar?

Jag antar att det är en manga- film vi snackar om? Jag faktiskt inte sett mer än typ en eller två manga-filmer under hela min 21-åriga levnad.
 
Top