Bästa scenen i en superhjälte film - Spoilers

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Att välja en favoritscen från Spider-Man: Into the Spider-Verse eftersom det är den bästa superhjätlefilmen som gjorts.
Tänkte skriva en annan film men ... ja. Allt annat bleknar i jämförelse med denna film. Kan inte vänta till juni 2023. Har dessutom alltid haft en fascination för Miguel O'Hara - Spiderman 2099.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Warren Ellis bitar av Doom 2099 är superba.
Okej, det är sant. Doom 2099 fungerar sjukt bra, men jag tror verkligen det beror på att det är samma Doom. Och Doom är Doom oavsett när.

Punisher 2099 och Ravage 2099 är nog båda top 20 värsta serierna jag läst från Marvel.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Bästa kan såklart innebära många olika saker,w men som nämnts tidigare är The Dark Knight och bankrånet bland det bättre. Allra bäst tycker jag scenen med det ikoniska citatet ”why so serious”. Totalt nattsvart och perfekt i både berättande och rollprestation av Ledger.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Det här är en av mina favoriter, från Captain America: The Winter Soldier


"Was he wearing a parachute?"
"No... No, he wasn't."


Och naturligtvis lastbilsscenen från The Dark Knight

 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Nu blir det ju en väldans massa Batman på rad här, men jag har alltid älskat den här scenen, också från The Dark Knight. Visst, det är väl 90% för att Morgan Freeman är Morgan Freeman, men ändå.

Den är så jävla bra! :D Den tar hela ”Men någon hade listat ut det!” grejen och bara går ”Det är en plot point nu!”.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Det här är en av mina favoriter, från Captain America: The Winter Soldier


"Was he wearing a parachute?"
"No... No, he wasn't."
Captain America har flera bra hoppa ut ur fordon scener. Jag gillar: "There's only one God, ma'am. And I'm pretty sure He doesn't dress like that." scenen också!

 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Min favvoscen. Age of Ultron. The Cap fejkar för att lugna Thor. Så jäkla in-character för the Cap.

 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Räknas Darkman som superhjältefilm? I så fall vill jag nominera denna oförglömliga scen! Mörk humor när den är som bäst! ”Take the fucking elephant!” 😂

 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Början av slutfighten i Thor Ragnarok när The Immigrant Song går igång och allt ser ut som nån svensk 1800-tals målning av vikingar är det första jag kommer på.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Början av slutfighten i Thor Ragnarok när The Immigrant Song går igång och allt ser ut som nån svensk 1800-tals målning av vikingar är det första jag kommer på.
Eftersom du nämde den filmen så får jag väl säga det korta klippet när vi får se valkyriorna slaktas av Hela. Det är en 1800-tals målning om något! :D
 

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs

Den här.

God bubblare är när Nite Owl och Silk Spectre ska rädda honom från fängelset och han istället följer efter Big Figure. Men det är egentligen bara för att när jag såg den på bio så väste en upprymd röst, som uppenbarligen redan sett filmen minst en gång, från raden bakom att "Nu kommer det dvärgblod!"
 
Top