Nekromanti Bästa rollspelshistorierna

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Något av det bästa jag vet är att få höra rollspels-krönikor, i stil med 10-åringen som dödade en drake, och dom unga föräldrarna till 16 barn eller vad det va... Dom nämdnes nyligen på forumet... Och Lady Kalia med sin Stjärnkryssare... Coolt! Alltså: Det vore kul med en liten sammanställning av dom roligaste och härligaste ögonblicken i den här tråden.


/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Rollspelshistoria

Hmmm, jag tänkte ju skriva någon bra historia, men ärligt talat kan jag inte komma på något riktigt bra... Oki jag kan ju nämna den "normala" Neotech-spelgruppen som skapades för länge sedan. (Alla resultat var slumpade...)

Första rollpersonen:
Polis med permanent rosafärgat hår. (Lika långt som E-TYPE)

Nummer 2:
En kille med Interpol efter sig. Hans familj hatar och jagar honom....
Spelaren: -Och vad mer?"
SL: (rassel rassel) -Uhm han är skyldig ett gatugäng pengar...
Spelaren: -NEEEJ, INTE ÄNNU FLER!!
SL: (rassel rassel) -6 miljoner spänn... (eller något sånt.)
Spelaren: -Hick!
SL: Gatugänget består av... (rassel rassel) Uhh... 6 pers... (eller nåt sånt.)

Tredje rollpersonen (Min):
Knarklangare med mega-afro som sover i ett extra bepansrat stridsfordon. Livsmål: Se så bra ut som möjligt. Familjen hatar och jagar honom.

Och en till rollperson som kom till lite senare:
Homosexuell man med livsmål: sexuella upplevelser + Skallig (Extra viril) Nä, vi är inga fördomsfulla homofober vi slumpade fram det!

Plus en till som jag inte kommer ihåg...
Alltså: 5 pers med halva världen efter sig hihi.

Äventyret började med ett attentat. Polisens farsa dog. (Men spelaren brydde sig knappt, hehe...) Förhör, (-Har du några sanningserum? -Nä men jag har migränpiller...) och bilsprängning (Ytterligare en makt blev lite förbannad på vår grupp ehehe...)

Nu kanske denna dekadenta, ultravåldsamma historia verkar lite avskräckande. Men så brukar det inte gå till, oftast.

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lady Kalia

"Och Lady Kalia med sin Stjärnkryssare..."

Iofs så var det kommendör Tylassa Perania Jenna som hade en Star Destroyer - lady Kalia är "bara" dotter till baron Alexander, adlig och tränad som Jedi, och har oerhörda problem med lojaliteten. "Jag kan inte vara Jedi och Alexander samtidigt - det måste vara det ena eller det andra. Och Jedi-orden hamnar på andra plats".

Dessutom utspelar sig kampanjen med lady Kalia ca 1000 år före kampanjen med kommendör Jenna. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Oj.

Eh.. Oj.

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Rollspelshistoria - Agnes Stumbletongue

En av de roligaste karaktärer jag spelat var en väldigt energisk men feg halvlängdskvinna. Det enda hon egentligen kunde var att prata... Men hon pratade mycket och ofta... Och hon fablade gärna iväg. Hon var uppkäftig ändå tills hon mötte motstånd.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Varför postar ingen?

Jag som trodde jag hade tagit upp världens intressantaste och bredast ämne?

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: Varför postar ingen?

Liknande trådar har ju varit uppe för inte sådär jättelänge sedan (typ en månad eller två), och folk kanske inte vill skriva om samma sak igen? Och så brukar det väl vara lite mindre aktivt här på helgerna också.

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ah.

Jag misstänkte att det tagits upp. Fast jag tyckte söndagseftermiddagen verkade extra aktiv?

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Varför postar ingen?

"iknande trådar har ju varit uppe för inte sådär jättelänge sedan (typ en månad eller två), och folk kanske inte vill skriva om samma sak igen? Och så brukar det väl vara lite mindre aktivt här på helgerna också."

Dessutom har det inte gått ens ett dygn från originalmeddelandet. Låt folk få en chans.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ah.

Precis som Krille säger, låt det gå en stund. Du behöver inte skriva nya inlägg i tråden bara för att folk inte svarar, det (tror jag i alla fall) minskar chanserna ytterligare att folk orkar svara.

/Azagthoth
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Kommendörkapten Terry Hutchinson

Rollpersonen spelades i Babylon Project, spelet som bygger på Babylon 5.

Hon var 31 år när kampanjen började. Hennes verkligt intressanta liv började vid 19 års ålder, då hon lyckades missat Minbarikriget med några dagar. Hade hon hunnit från utbildningsbasen vid Mars till Jorden så hade hon garanterat funnits med i Slaget vid Linjen och dött, men nu hann hon inte och överlevde. Sedan dess har hon gått och grubblat på frågan varför minbarerna kapitulerade när Linjen krossats och Jorden låg öppen.

Kampanjen inleddes tolv år senare, då hon hade gått en tämligen spikrak karriär uppåt och lyckats med konststycket att få kommendörkaptens grad och bli divisionschef för 121a jaktflygdivisionen (med mottot "We deliver death!") ombord på EAS Pallas Athena. Under tjänstgöringsperioden ombord lyckades hon bli av med flygtillståndet på grund av en mor som inte ville att hon skulle bli stridspilot, hamna ivägen för en centaurisk slagkryssare, få flyga Thunderbolt, göra uppror mot presidenten samt se, identifiera och överleva ett Shadowskepp. När kriget mot Jorden var slut ombads hon begära avsked från Earth Force (sånt händer om man slåss mot sin egen regering och hemvärld, även om man gör det på rätt sida) och hon begav sig till Minbar för att ansöka att bli anla-shok - Ranger. Hon blev antagen och där slutade kampanjen.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Minns Nittifjärde!

Nittifjärde jaktdivisionen var en jaktdivision i Alliansens flotta som en av mina rollpersoner kom att hamna i tillsammans med fyra rollpersoner och sju spelledarpersoner. Vi flög X-vingar och gjorde allehanda specialuppdrag bakom fiendens linjer.

Det sista uppdraget för 94e var att skydda en konvoj om ett bulklastskepp ombyggt till hangarfartyg, tre sjukhusskepp och ett halvdussin andra lastskepp. Vid ett tillfälle anfölls vi plötsligt av en Imperial Star Destroyer, och vår division gick ut för att skydda konvojen. Våra order var att skydda konvojen efter bästa förmåga och hålla bort fiendens jakt, och vi fick höra att konvojchefen förväntade sig över femtioprocentiga förluster innan de kunde hoppa.

Det fanns över trettiotusen flyktingar och elvatusen sårade soldater i konvojen.

Femtioprocentiga förluster var inte acceptabelt, ansåg vi. Jag minns inte vem det var som sa det, men en av oss sa att det innebär minst tjugotusen döda. Vi spelare tittade på varandra en stund och jag tror att alla insåg vad som vi var tvungna att göra.

"Vi ses i himlen, Earl" sade jag till en annan spelare. "Jäpp" svarade han och vi båda gjorde den där "trycka fram trotteln i botten"-gesten samtidigt. De andra spelarna följde färg, och vår divisionschef gav sina sista taktiska order: jag, chefen och rollpersonen Earl skulle försöka ta deflektorsköldarna och bryggan, två andra skulle slå ut hangaren innan fler TIEs kom ut, och resten skulle bara rensa.

Spelledaren kallade timeout, gick ut, rökte, funderade en stund, kom tillbaka och fortsatte sedan att spelleda idiotanfallet. Earl och en av SLPerna i divisionen plockades på inflygningen, själv gick jag åt strax efter att sköldgeneratorerna slagits ut, en spelare slog ut sköldarna vid hangaren och hans rotetvåa tömde protontorpedmagasinet in i öppningen och rammade sedan den själv, chefen rammade bryggan, och övriga gjorde vad de kunde för att slå ut den jäveln!

Samtliga rollpersoner dog på ett så jefla hjältemodigt sätt så det var hemskt, och vi satt helt rörda till tårar när spelledaren beskrev hur 94e divisionen postumt förärades med Yavin-orden för sin hjältemodiga uppoffring. Men ska man dö så ska man dö snyggt, och jag hade nog blivit besviken på spelledaren om vi på något mirakulöst sätt hade överlevt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Devastator

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
122
Location
Linköping, Sverige
För Nittiofjärde!

ME DAMN va häftigt!
SÅ ska rebeller avlida! :)
Sithlorden innuti mig anser iof att det räcker med att rebeller avlider, men... Jag hade nog gärna varit med i den striden.
To the 94th!
/me salutes

"Evacuate?! In our moment of triumph? I think you overestimate their chanses."
-Grand Moff Tarkin, A new hope

Devastator

Are you ready for a WAR!?!
-William Wallace, Braveheart
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Re: Minns Nittifjärde!

Höjer baneret för den 94:e jaktdivsionen...
Må de alltid bli ihågkomna....
Många liv har er att tacka....

Malakhai
Döden är bara början
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,061
Location
Linköping
Re: Kelterkung

Jag är ingen vidare friformare men spelar ändå Kelter på LinCon varje bara för att det är så bra. Första gången vi spelade Kelter var jag en kung med problem upp över öronen (fast det visste han inte riktigt från början). De andra spelarna var kungens trogna handgångne (hemlig druid), en sjöjungfru fången av kungen och i människoskepnad samt en nyfiken druid.
Alla var ute efter kungen; sjöjungfrun ville ha tillbaka sin fiskstjärt och återvända till havet och de bägge druiderna försökte öppet och i hemlighet att hitta bevis på oegentligheter hos kungen. Vi brukar vara rätt noga med att inte vara med när karaktären inte är med och efter ca fem timmars spelande har de andra karaktärerna kommit underfund med att de kanske kan göra gemensam sak. Samtidigt har kungen beordrat sin 'trogne' man (hemlige druiden) att ta ett par livvakter och se till att den nyfikne druiden 'försvann'. Att mörda en druid är väl ungefär det värsta en kelt kan göra men är man tvungen så...
Glad efter att ha köpt mer godis och kaffe blir jag inropad i rummet igen och omtalad att jag möter de andra karaktärerna. Helt ovetande om att de andra kommit på mig och gått ihop struttar jag in i rummet rakt in i en väg av hat. Jag kommer helt av mig av den laddade luften och det enda jag lyckas få ur mig är:
Öhh, är det så´n här *huh* stämning i spelet??
Spelledaren kastar en mycket snabb blick på övriga spelare och säger kort och gott 'Ja'. Aldrig har jag så snabbt tappat så mycket spelad och uppladdad pondus som när jag försiktigt tassade fram till spelbordet och fortsatte spela (inte så länge till).
Själva överraskningen i att jag inte hade en aning om att de andra börjat samarbeta bakom min rygg (till och med min trogne) var guld värd.
Kungen blev dömd till döden (jag tror till och med han skulle offras vid någon lämplig högtid på Avalon) men triumferade till sist då druiden och vakterna slängde in kungen i en vaktad hydda utan att muddra honom ordentligt. Precis samma överraskning som för mig slog tillbaka på de andra när jag kallade ut spelledaren och talade om att min kung hjältemodigt tog sitt liv hellre än att bli dödad för brottet. Snacka om snopna miner när druiderna skulle hämta honom för att föra bort honom.


[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A></font color=green>
 

Tearlach

Warrior
Joined
16 Jun 2000
Messages
231
Location
Västerhaninnge (stockholm)
vid ett tilfälle (i Star Wars) så hade rp`na landat sina jakt skepp i en skogs glänta.
dom hade planerat att smyga bort och spana på den närliggande imperiebasen under natten.
jag ville att dom skulle smyga på dagen för att kunna ha en chans att se vad det nu va
(det var ett tag sedan)

i mörkret utanför skeppen rörde sig plötsligt något
DET var stort ca 2+ meter
DET var fult
DET hade stora horn med många taggar
DET hade raggig mörk päls
DET frustade hotfult
DET luktade på skeppen
DET gick bort och ställde sig bakom en buske
busken rörde på sig då och då
DET var kvar
en rp plockade fram en ficklamp för att lysa upp DET och se vad DET var.
han ångrade sig då han inte ville att DET skulle bli argt och äta upp hans x-vinge.
när gryningen kom hade DET smugit iväg.
och rp`na smög försiktigt iväg på sin spaningstur.


två dagar efter speltillfället insåg spelarna att jag i brist på fantasi (det var sent)
hade beskrivit en älg.

Tearlach: det viktiga är inte vad det är utan hur du beskriver det.
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
En hyllning till Jurg - Härjaren!

Jag spelledde Jarla, ett hyfsat seröst äventyr. I slutet var det en rättegång mot en viss handelsman. Han blängde argt på spelgruppen då han dömts till hängning och sade till dem "Sista ordet är inte sagt, jag har mäktiga kontakter" Varpå Jurg, en kraggbarabar som drabbats av fettma, svarade, "Nä, sista ordet är väl dit skrik innan snaran dras åt runt din hals". Fantastiskt roligt, då stämningen var allmänt tung och allvarlig.
 
Top