Nekromanti Bästa rollspelscitat

Matolo

Warrior
Joined
26 Nov 2004
Messages
233
Location
Göteborg
Kättaren skulle göra sig av med alla vittnen. Något av Lunas gatugäng som råkat se för mycket. De var fler än han trodde. Vissa hade till och med skjutvapen, men det hela var över på ett ögonblick. Nu skulle han bara byta ut de blodiga kläderna...

Vi skiftar fokus till två poliser (SLP:er) som skuggat en reslig man in i gränderna. De hör flera smällar och spridda skrik, smyger fram med dragna små tjänstevapen, rundar ett hörn och möts av en fasansfull syn:

Framför ett berg av sönderslitna likdelar står mannen de följt efter, naken och täckt av blod, köttslamsa i mungipan. Ögonen glimmar nästan röda i mörkret. Han vänder sig sakta mot dem, och säger:

"Jag kan förklara!"
 
G

Guest

Guest
Mahlex said:
Kättaren skulle göra sig av med alla vittnen. Något av Lunas gatugäng som råkat se för mycket. De var fler än han trodde. Vissa hade till och med skjutvapen, men det hela var över på ett ögonblick. Nu skulle han bara byta ut de blodiga kläderna...

Vi skiftar fokus till två poliser (SLP:er) som skuggat en reslig man in i gränderna. De hör flera smällar och spridda skrik, smyger fram med dragna små tjänstevapen, rundar ett hörn och möts av en fasansfull syn:

Framför ett berg av sönderslitna likdelar står mannen de följt efter, naken och täckt av blod, köttslamsa i mungipan. Ögonen glimmar nästan röda i mörkret. Han vänder sig sakta mot dem, och säger:

"Jag kan förklara!"
Gulligt! :gremlaugh:
 

Caravisi

Veteran
Joined
6 Dec 2009
Messages
63
Location
Tranås
Det bästa rollspelscitatet för mig som spelledare är nog allt som går i stilen "Ajdå!", "oh, shit!" eller ett simpelt "Nej!" efter att spelarna lyckades klanta till det för sig själva.
Just det senaste användes en gång när en spelarkaraktär tänkte använda en medfödd magisk förmåga till att skrämma bort vakterna som höll på att omringa dem. Han fummlade och trollade istället fram en aggresiv lunion på rang fyra (en 250 cm hög humanoid varelse av månljus med förmågan att ge hög smärta till alla den rör och tillfällig galenskap till alla inom en viss area).
Spelaren svarade genom ett uppgivet: "Neeeeeej..."
I ärlighetens namn får jag väl också påpeka att det lyckades skapa en förvirring som tillät rollpersonerna att fly från vakterna så det gick ju bra i slutändan ändå.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Det mest random jag har haft vore ändå:

"Sluta använda monsterna som tärningar"
 

SaknarStämband

Veteran
Joined
26 May 2011
Messages
39
>> Beskriver en majestätisk drake som precis har vaknat och har som intention att skrämma spelarna lite.
Spelledaren: Han öppnar munnen litet och blåser ägg.

>> Spelledaren: ”Botaniker för nybörjare”
Spelaren: ”Menar du inte botanik för nybörjare?”

>> Spelledaren: ”Hon tar på sig glasögonen, du misstänker att hon har ett synfel”

>> Ivrig spelare skall förklara för gruppen att en jedi aprentice har kontaktat ivrig spelares karaktär.
Ivrig spelare: ”There is a ninj.... I mean... sorry... There is a ninj... WTF?! Whats upp with the ninjas?”
Spelledaren: ”She's a Jedi aprentice and Anja Wedona is her name”
Ivrig spelare: ”ok..."
Ivrig spelare: -samlar sig- "there was a ninj... ”
Ivrig spelare: -koncentrerar sig till sitt yttersta- "Ok... There's a JEDI APRENTICE... and her name is ninja wedona......" -svärsalva-



De guldklimpar vår grupp samlat på sig under de år vi spelat.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Silikon, hur ska du annars få en dvärg att se ut som en fot.

Dvärgar och fötter är ganska lika.

Jag är ganska rädd för dvärgar.

Jag måste bygga min dvärggolem.

Jag tänkte använda dvärgar till armar, men jag tror inte mitten dvärgen orkar det.

Hur många dvärgar kan man limma ihop utan att det blir olagligt?

Om man får in 400 kor i en källare hur många dvärgar kan man då få in i källaren?

Kan man fritzla dvärg?

Hur många svalor krävs det för att lyfta en dvärg.

Set skulle kräva 7-8 dvärgar ... och en rulle silvertejp för att få dom att hålla käft.

Dom är ju i och för sig stora som slädhundar.

Har hippies mänskliga rättigheter...det är en seriös fråga?

Limma ihop hippies två och två, limma ihop deras fötter och använd dreadsen för att knyta upp dom i trädet.. hippie hängmatta.

Människor flytter ganska bra va?

Kan ni allvarligt säga att ni inte velat limma ihop två dvärgar?

Detta var ett par citat som man kanske inte ska skriva men när det sas garvade jag som jokern på lustgas.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
När vi satt och spelade Eldsjäl för ett par år sedan hände det sig så att vi skulle smyga oss in i ett kloster och leta reda på någon stenplatta. Vår magiker, tillika bäste smygare, tar sig in och letar runt. Han hittar den.

SL: Så, du ser en stenplatta som används som altarbord, den verkar passa beskrivningen. (Beskriver massa konstiga skrivtecken på den osv).

Magikern: Okej. Jag går vidare.

SL: Men... Du har ju hittat den?

Magiker: Va?

SL: Vet du ens vad du gör här?

Magikern: Inte en jävla aning!

Tjommen som spelade magikern var förvisso väldigt trött, men hade vi haft otur, (och han faktiskt smygit vidare), kunde äventyret avslutats där. "Inte en Jävla aning" framkallar således fortfarande skrattsalvor runt spelbordet. :gremsmile:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
SL: Jag ska fan hitta en annan spelgrupp!

samma SL senare: Ni är ju fan dumma i huvudet.
 

Matolo

Warrior
Joined
26 Nov 2004
Messages
233
Location
Göteborg
"Ja, och vad ska jag göra åt det? Jag kan väl inte trolla heller!"

- Akademins högst rankade ärkemagiker.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
En vän till mig spelar en tempelriddare när jag är SL och de ska beskydda en helig man.

Mannen har försvunnit i en by som de mellanlandat i och gruppen har samlat byinvånarna för att förhöra dem på en stor gård.

När de säger att de inte vet något, tittar spelaren på mig med en bestämd uppsyn och säger-

"Jag drar mitt svärd och hugger kring mig i vild frensie bland de oskyldiga byborna."

Instant classic.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
"Ställ inte frågor om sådant ni inte vet något om!"

"… och förvandlar honom till en rökande hög"

"Ta in macrovibratorn" [freudian star wars-tugg]

//erik. tät näsa
 
Top