Nekromanti Bästa rollspelscitat

Marcus94

Veteran
Joined
24 Aug 2011
Messages
13
När vi spelar rollspel så kommer det alltid en del otroligt roliga citat. Det här är en tråd för dem.

Jag börjar med en klassiker.

"Ni hör fotspår"
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
"Jag lutar mig ner och försöker lyssna om hon har någon andedräkt."

"Skänkrummet är fint och flottigt."

"Vi kan erbjuda er kost och logik."

"Det är väl skog... som brinner...?" - en spelare försöker förklara vad ordet älskog betyder.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
krank said:
Är jag jättetråkig om jag påpekar att vi har en citatlista-funktion redan?

Där vem som helst kan skriva in citat?

Det finns t.om en kategori som heter "från spelbordet"...
Ja.

Det var ju faktiskt inte vad trådskaparen efterfrågade. Hen tycks vilja ha en tråd som tar upp och jämför de bästa rollspelscitaten, och det tycks inte citatlistan kunna erbjuda - eller hur? :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,566
Location
Rissne
Bunny said:
Ja.

Det var ju faktiskt inte vad trådskaparen efterfrågade. Hen tycks vilja ha en tråd som tar upp och jämför de bästa rollspelscitaten, och det tycks inte citatlistan kunna erbjuda - eller hur? :gremsmile:
Okej. Glöm att jag skrev nåt =)

//Krank, carry on
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
"Ljudet av tre döda kobolder" - Irriterad SL

"Your Burning Hands seems to have become Cure Light Wounds... You KNOW this." - Sorcerer fick Suggestion lagd på sig, och gick på det

"Det är ju självklart... Vi måste dö för att komma vidare!" - Logiskt antagande av en spelare som inte insett hur dum han är
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Eon, när två rollpersoner hade seianer och den tredje en alvisk skogshäst.

SL: Era hästar flyger fram som svävare igenom skogen.
Spelare: Men svävare SUGER ju i skogen!
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Marcus94 said:
"Ni hör fotspår"
:gremgrin:


En präst ställer sig framför en folksamling och begär ordet, kastar en blick i sina papper och börjar med ett högt, tydligt och entusiastiskt:

"Nu skall vi se vad jag heter..."
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,899
Location
The Culture
"Är liket dött?"

Inte riktigt så korkad fråga som det låter eftersom den uttalades av en av mina spelare när jag spelledde det zombieinfekterade skräckrollspelet Chock.

/tobias
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag har aldrig sagt något som skulle platsa i en sådan här tråd. Eller spelat i en grupp där sådana saker sägs. I de grupper jag är med i sitter vi i gravallvar och kontemplerar livets mysterier.


Storuggla, de som säger annat är råkor
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Spelare:"Jag hoppar av hästen och ställer den mot väggen."

När vi samlat oss efter det fortsätter samma spelare, och därefter har vi en rätt rolig anekdot om hur den här spelaren ägnar ett par dagar åt att försöka ragga upp en tjej i byn som dom mellanlandar i. Den börjar med att tjejen klappar till honom, han blir senare slagen i huvudet med en hink och kastad i en flod och slutar slutligen med att killen råkar bränna ner hennes hus(nej, det var faktiskt inte alls vad han hade tänkt sig). RP lämnade byn rätt snabbt och spelarkaraktärens status lyckades aldrig riktigt återhämta sig.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Storuggla said:
Jag har aldrig sagt något som skulle platsa i en sådan här tråd. Eller spelat i en grupp där sådana saker sägs. I de grupper jag är med i sitter vi i gravallvar och kontemplerar livets mysterier.

Storuggla, de som säger annat är råkor
Du behöver inte oroa dig för att vi citerar dig i den här tråden. Inget av vad du säger när du spelar skulle gå att citera utan att bryta mot flertalet regler.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
DM (Dante): I hörnet ligger vad som verkar vara tre kroppar ...
Spelarna: Är de döda?
DM (Dante): Går ni fram och smakar?
Spelarna: blääääää!

/M
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
chrull said:
Storuggla said:
Jag har aldrig sagt något som skulle platsa i en sådan här tråd. Eller spelat i en grupp där sådana saker sägs. I de grupper jag är med i sitter vi i gravallvar och kontemplerar livets mysterier.

Storuggla, de som säger annat är råkor
Du behöver inte oroa dig för att vi citerar dig i den här tråden. Inget av vad du säger när du spelar skulle gå att citera utan att bryta mot flertalet regler.
Jag: "det är en otäck varelse med klor och grejor. Den är intelligent, men den använder sin intelligens enbart till att tänka ut ohyggliga och ondskefulla planer"

En person i vår spelgrupp: "vadå, som en jude alltså?"






För den lättkränkte:
Det var alltså ett skämt om den gamla bilden av judar, och inte om judar i sig.
 
Top