Nekromanti bästa rollspels citat

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Visserligen tycker jag att detta ligger i lite fel forum om nu inte citaten skall vara eon-specifika.

Hur som helst finner ni en hel drös av citat från Tokons Tokar här. Det är bara läsa och skratta.

- Jocke, tipsar.
 

Twooshort

Veteran
Joined
31 Oct 2002
Messages
82
Location
Stockholm, typ
Ärligt talat...

Om du själv inte bidrar på nåt vis, t.ex. genom att specifisera att det ska vara Eon-citat redan från början eller ännu bättre bidrar med lite egna citat, hur ska man då veta vad som gäller?

Just ja, citat var det också. Får fuska och bidra med ett N2 citat istället (det är iaf Neogames)...

Spelare: "Jag försöker knocka honom!"
*tärningsrullande*
*mer tärningsrullande*
*ännu mer tärningsrullande*
Spelledare: "Ooookej... Han får 68 trauma i huvudet, dubbla hjärnblödningar, nackfrakturer och en bula. Han är tokdöd."
 

Skymning_UBBT

Veteran
Joined
30 Aug 2005
Messages
46
Re: Ärligt talat...

Inget direkt citat, men en adelsman i sällskapet fick för sig att jaga älg på sin stridshingst med full rustning och lans. Roligt nog träffade de på en älg som enl. agg-slagen blev spritt språngande galen, attackerade och dödade stridshingsten. Fort också. :gremlaugh:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
"Ja jävlar i min låda!" - Paladin kommenterar sin rustning under ett äventyr under väldigt störda omständigheter.

Äventyrna har krupit in i en gång. När de skall ut kläcker en:
"Jag skulle krupit in åt andra hållet först istället så hade jag inte behövt backa ut..."

Detta är citat från kvällar med Drakar & Demoner för övrigt... Orka bry sig nu när tråden redan är igång med blandade citat... :gremwink:
 

Galahad

Veteran
Joined
21 Jun 2005
Messages
62
Location
Uppsala
Dvärgen tittar fundersamt på alven och bolmar lite mer på sin pipa.
"Så vem är du egentligen?"
"Jag är Mäster Uter!"
"Mäster av vaddå?"
"...uhm... Ingenting..."

-Alven blev därefter kallad just Mäster Uter av Ingenting!
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Fick mig osvikligt att tänka på...

En av mina spelare hade en alvisk gyttjebrottare som hette mäster Utter... han blev hånad för att vara mästar av just ingenting (inte för att stridskonster är dåliga utanför att Koboldjägaren/ClaesFredrik inte klarar få sin Rp hånad av rödhåriga cirefalier)...

Men det e en helt annan historia...
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
"Jag gör en snabb fintad blödning!!!!"

-Björn, något uttråkad efter två timmar i en strid i vilken han svimmade efter två minuter
 
Top