Nekromanti Bästa/roligaste aspekten?

Doda

Veteran
Joined
17 Dec 2002
Messages
73
Location
Karlstad
Vilken aspekt är bäst/roligast, enligt er? Själv är jag ganska förtjust i fototropi (blända, blixt, lätt att alstra) och ataxatropi (massa basic-effekter, animera föremål, förvandling(+beröring+avstånd+provisoriera=grottrollet blir en väldigt tung padda :gremgrin:), lätt att alstra)

/
Doda
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Rent som effektivast aspekt skulle jag säga Semotropi. När SL slänger in något uråldrigt språk som ingen förstår så kan det vara kul att säga:
"Vad står det?"
SL: "Det vet ni inte"
"Semotropi, läsa främmande skrift, vad står det?"
SL: "Vänta ett tag..."
¨SL låtsas söka efter det i sitt "uppdragsblock" men sitter egentligen frenetiskt och försöker komma på vad det står och förbannar den irriterande spelaren...

Annars så gillar jag alla aspekter, bara fritt improvisera så hittar man alltid något för varje ändamål.

[ändring]dräpte en trcykfelsnize som hade smugit sin in...[/ändring]
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
"Vad står det?"
SL: "Det vet ni inte"
"Semotropi, läsa främmande skrift, vad står det?"
SL: "Vänta ett tag..."
¨SL låtsas söka efter det i sitt "uppdragsblock" men sitter egentligen frenetiskt och försöker komma på vad det står och förbannar den irriterande spelaren...
hahadet känner man igen :gremgrin:
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
beror ju dock vad du vill va för magiker.

annars är ju som du sa ataxatropi rolig :gremgrin:
pyro är också bra
foto
inget är så nerverande som en magiker som fått en rejäl skada i armen
helande handen Ob2T6, ja biotropi
 

Doda

Veteran
Joined
17 Dec 2002
Messages
73
Location
Karlstad
Supermassiva paddor?

Jag citerar mig själv:
förvandling(+beröring+avstånd+provisoriera=grottrollet blir en väldigt tung padda :gremgrin: )
och kommer att tänka på att reglerna för förvandling egentligen bara nämner massan, inte volymen. Betyder det att man kan förvandla en storvuxen krigare till en 30cm lång, men kanske 100kg tung, hare? Vår fysik säger emot det, men med vår fysik kan man ändå inte förvandla krigare till harar :gremgrin:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
seleno ?

Selenotropi med förföra och magiska preventivmedel är alltid en höjdare för alla kåta häxor. :gremgrin:

Skämt åsido.

Jag har jättesvårt att välja ut en favoritaspekt, det brukar jämt sluta med att jag skaffar 5-7 huvudaspekter till min karaktär hur som helst :gremblush:

/Naug
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Nu när V&N är ute så skulle jag nog säga Nekrotropi, man kan göra mkt roligt med det.
Annars gillar jag de mera ovanliga aspekterna, främst de kosmiska krafterna Helio, Astro och Selenotropi, de kanske inte är så direkta, men ofta väldigt användbara, med effekter som minskar utmattning, får handelsmannen att känna sig givmild, och få prinsessan att drömma ljuva drömmar om RPn.
De är helt klart värda att titta närmare på.
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
Re: Supermassiva paddor?

betyder det att man kan få en hare som är stark nog att slå i dörrar? :gremgrin:
 

Doda

Veteran
Joined
17 Dec 2002
Messages
73
Location
Karlstad
Astrotropi är väldigt kul att använda samtidigt som man slåss. Dela utmattning, hela utmattning, Insikt...
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Jag är nog mest förtjust i Heliotropi, den är bra på att få folk att tycka om en och göra vad man säger åt dem, det gör att man slipper situationer då man måste "kötta", sånt är under en magikers värdighet.
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Ja jag är inte så mycket för magi men jag gillar mest Pyrotropi och Ataxa.... Sen kommer nog Nekrotropi... Men det ända felet med Pyro det är att det är lite svårt att alstra men sånt löser man ju :gremgrin: men värmer tycker jag också är ok... vad hette det nu då??? :gremconfused: Ja termotropi om jag inte mins fel... eller gör jag det?
 
Top