DoD Bästa regeltilläggen i Sinkadus?

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Har fnulat ett tag på att göra ett retrospel med begränsningen att alla hårda regler måste vara belagda i svenskspråkigt tryck före 2000 (Råd om hur man förhåller sej till reglerna får jag hitta på som jag vill och jag förbehåller mej rätten att pilla i matematiken om det känns befogat, men dom mekaniska bjälkarna måste vara äldre än jag).

I Sinkadus publicerades mängder av regelexpansioner i form av nya yrken, raser, undersystem och hör sen. I ett nummer kom dessutom ett monsterrollformulär baserat på alla tillägg och varianter som kommit under årens lopp.
3fdfc-rollformular_ulamxt.jpg

MItt intryck är konsensusbetyget för många av dessa tillägg är lågt. Men finns det några guldkorn bland agnarna? Jag kommer nog ögna igenom rätt många i vilket fall, men vore trevligt med lite råd för var man ska leta.

Såhär i efterhand tänker jag att det kanske fanns en anledning att de här reglerna publicerades i Sinkadus och inte i någon officiell regelmodul. :)

Men reglerna för stridskonster i Sinkadus 7 var kul. Kanske just därför fick de även vara med i Gigant lite senare.

Jag vet inte!
Men eftersom ordet är fritt... det fanns någon regel om att man hade lika många KP i varje kroppsdel, som man hade totalt....det kan ju inte bli sämre än det var i Expert :)

Back