Bästa onda superhjälten

God45

#PrayersForBahakan
Så vi har sett jättemånga onda versioner av kända superhjältar genom åren. Kanske mest Stålmannen men också andra! Frågan i den här tråden är… Vem är bäst när de är/har en ond version?

Jag tycker inte Captain America fungerar alls. Och med tanke på hur arga alla på internet var över Hydra Cap tror jag det är okontroversiellt.

Stålmannen är typ standard, det är gjort så ofta, ibland bra och ibland dåligt.

Jag tycker onda Spindelmannen brukar vara riktigt bra! För det är en karaktär som är så känslor/relationsfokuserad så det blir alltid så kul drama/melodrama.

Vad tycker ni?

Jag vet inte om Superior Spider-Man gills, men om det gör så...

Ond Wonder Woman är kul, eftersom hon ofta hamnar rätt nära vanliga Wonder Woman.

1759265806479.jpeg

Jag menar, jämför med reguljära (om än Earth-1)...

1759265909825.jpeg

Batman!

Owlman
(Crime Syndicate of America. Speciellt i Crisis of Two Earths), Batman Who Laughs, Batman (Justice Lords)

Just det där är ju Kingdom Come, och han är väl inte så där väldigt specifikt ond där?

När Mary Marvel blir ond brukar tecknaren gilla att ta tag i designen, i alla fall.

Bästa villain arc hade lätt Beast. Den pågick i fasen fasen nästan två årtionden med mer och mer tvivelaktiga beslut och lösare moral, till den grad att de till slut bara kunde rädda honom genom en klon med medvetande från Avengers-tiden för evigheter sedan. Det började väl konceptuellt med Dark Beast i Age of Apocalypse (utmärkt karaktär), och den moraliska urspårningen börjar väl i Decimation, 2005 eller så?

Bästa villain arc hade lätt Beast. Den pågick i fasen fasen nästan två årtionden med mer och mer tvivelaktiga beslut och lösare moral, till den grad att de till slut bara kunde rädda honom genom en klon med medvetande från Avengers-tiden för evigheter sedan. Det började väl konceptuellt med Dark Beast i Age of Apocalypse (utmärkt karaktär), och den moraliska urspårningen börjar väl i Decimation, 2005 eller så?
Det där hade varit den dummaste Continuity reset-en någonsin om det inte var för alla de där andra gångerna med ännu dummare contuinity resets.

Jag skulle säga att den moraliska urspårningen börjar på 90-talet när han säljer Threnody till Mr. Sinister för hjälp med Legacy viruset.

Hur är onda Captain Marvel? Är det Black Adam eller någon annan?
Nä, har inget med Black Adam att göra. I Kingdom Come har han blivit hjärntvättad av Luthor att tro att alla superhjältar är onda. Luthor använder honom som livvakt och håller honom som ett hot över allas huvuden, speciellt Supermans. Hans tomma blick och tokiga leende gör honom riktigt obehaglig.

Har du verkligen inte läst Kingdom Come??
IMG_1893.jpegIMG_1894.jpeg

Nä, har inget med Black Adam att göra. I Kingdom Come har han blivit hjärntvättad av Luthor att tro att alla superhjältar är onda. Luthor använder honom som livvakt och håller honom som ett hot över allas huvuden, speciellt Supermans. Hans tomma blick och tokiga leende gör honom riktigt obehaglig.

Har du verkligen inte läst Kingdom Come??
View attachment 25967View attachment 25968

Ah, det är Kingdom Come Captain Marvel du menar. Jag har mer bara tänkt på honom som hjärntvättad. Men han är ett bra exempel nu när du säger det.

Back