Nekromanti Bästa numret hittils...?

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Massa flott innehåll, fick tyvärr skumma de flesta äventyren på grund av att min lunchrast tog slut (jag läste intensivt tills jag kom på att jag skulle hinna äta innan jobbet också...) men ... waow!

Blir nog ett köp av Starcraftbrädspelet på Gothcon också!
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Re: Bästa numret hittills...?

Underbart nummer av Fenix!

Särskilt varm om hjärtat blir jag förstås när jag ser på min egen artikel - min första som någonsin publicerats i tryck. Fenix-teamet har gjort ett fantastiskt arbete med layout och illustrationer (som Järnringen storstilat bidragit med)! (Och självaste Arfert har ritat kartorna!)

Ja just det, det är mutantäventyret "Åhlagård" jag syftar på. Hoppas någon finner nytta och nöja med det. Personligen är jag i alla fall upp över öronen förtjust över att se det i tryck. (Och jag kan fortfarande inte riktigt fatta att just mitt äventyr vann tävlingen. Wow!)

Nu åter till Fenix... det finns så många godbitar att läsa ännu noggrannare!

Mvh Calle, alias Älge, alias Darian
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, nu äntligen gar man lugnat nerverna & hunnit läsa lite i Fenix. Blev inte beskiven, någonstanns.

/ Johan K, som ska ta en duch & läsa mer av Fenix
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Bästa numret hittills...?

Ja, visst är det härligt att se sitt namn i tryck? Även något så litet som en recension kan vara glädjande att se. Speciellt då första gången. :gremlaugh:


/Dimfrost
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Jag måste ju rekommendera Petra Sahlins alldeles utmärkta kåseri och Örnebrings fantastiska Westernartikel. Mums!

Och till Petra kan jag ju säga att det handlar mindre om spelutvecklarna än förläggarna, tyvärr. Förläggarpojkarna (för det är också en mansdominerad bransch, tänka sig) tycker nämligen att det är sådana brudar som säljer. Eller så förväxlar jag det med att det är sådana brudar de vill titta på? Kan vara.

Vill också påpeka att Konspirationer Är Bra (tm).
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Jag kan bara medhålla! Finemang.

En sak som besvek mig, inte vad det gäller själva innehållet utan snarare en produkt som inte verkar hålla måttet: Det verkar inte som om Battlestar GalacticaRPG blir den hit och det publika genombrott jag hoppats på vad gäller Cortexsystemet. Har det förekommit någon recension av SerenityRPG i tidningen möjligen?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Bästa numret hittills...?

Var riktigt kul att rita kartorna, fick uppdraget fem i tolv av gillbringarna... Skulle gärna göra mer grejer till Mutant... det var ju det spel jag debuterade med som rollspelsillustratör...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Det ser bra ut, även om jag bara hunnit bläddra igenom det som hastigast. (Tydligen bor jag så långt ute i ödemarken att det tar en dag extra för tidningen att färdas hit.) Jag måste säga att Krille ser betydligt hårdare ut på omslaget än han gör i verkligheten. :gremwink:

Sedan vill jag påminna om att det finns en tävling (som visserligen inte har startat ännu) där man kan rösta på Supergänget, eller möjligen Terone, eller kanske något annat spel om man är lagd åt det hållet.

/tobias
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Sedan vill jag påminna om att det finns en tävling (som visserligen inte har startat ännu) där man kan rösta på Supergänget, eller möjligen Terone, eller kanske något annat spel om man är lagd åt det hållet.
Meeeen... jag tänkte ju att vi skulle göra reklam för det på Kaleidoskop-forumet när tävlingen väl hade startat (men med omvänt fokus då). :gremsmile:

Vi får passa på nu, tror jag; 2008 års rollspel lär vara lite knepigare att sno från Coriolis.


/Dimfrost
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
eller kanske något annat spel om man är lagd åt det hållet.
Givetvis röstar man på Bortom: Lögnens slöja. :gremwink:

Annars var det här numret mycket bra. Ett rejält uppsving från förra numret som för mig kändes mer som ett mellannummer. :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det verkar så. :kaffe:
Jag har inte direkt läst något än. Kollat in rubriker och skummat kort. Men man har ju valt ett utav de mest intressanta teman man kan välja, så helt klart är det ett rockande nummer!
Tack Fenix!
 
Top