Nekromanti bästa match som du/ni haft kavar vid vinst p/gobar

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Du får nog ta och förklara dig lite bättre...
men jag antar att du menar vinst, poäng/gubbar, eller?

såg att du har nightbringern som bild, spelar necrons?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Vi spelade en match på 10,000 poäng en gång, dock inte i Wh40k utan i Wh Fantasy Battles. Hör ju iofs inte hit, men det är nog den enda match som gått till historien i mina ögon.

Den ena sidan var endast en 10,000 poängs dvärgarmé, medans den andra sidan vad Skaven (jag), Goblins, Undead och Chaos Dwarves. Behöver jag säga att ondingarna vann? Det sätt vi kompletterade varandra på, plus att vi fick varsin magirunda (totalt 4) gjorde att vi enkelt kunde krossa de nästan löjeväckande dvärgarna. Muahaha.

Jag kan ju lägga till att detta var innan den "nya" utgåvan av Fantasy Battles, typ 1996 eller nåt, så vi spelade efter de gamla magireglerna och så vidare. Nackdelen var att matchen nog tog sex-sju timmar realtid att spela.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
lite fusk...

är det ju ändå, eftersom ni fick grunden i dispell var, en massa mer tärningar i power tillsammans osv...

körde en match mot lizardmen där vi var higelves och vampire counts, dock bara en 2000 pt armé där, så det blev lite poäng för oss att röra sig med, men vi körde någon halvkonbinerad historia. Skulle gått bra, om det inte varit för att min coach råkade stöta in i stora ela kroxigors med s7... aj
så det blev oavgjort istället, lite trisst
 
G

Guest

Guest
Har gjort något liknande en gång i tiden, Empire, Brettonia och Dwarfs mot Beastmen och Chaos warriors.
Vi körde med 12000 poäng vardera.

Dock fick Chaos fetspö eftersom vi körde på för stor bana vilket ledde till att vi hade runt 2000 poäng kvar när vi väl kom fram till deras soldater.
Men det var ändå roligt på ett masochistiskt (rättstavat?) vis.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Re: lite fusk...

När vi analyserade det efteråt så konstaterade vi ganska lätt att magin gjorde en väldig skillnad. Särskilt som Nagash kunde gödsla med besvärjelser som reste döda i takt med att dvärgarna bet gräset.

I mitt fall spelade det ingen roll eftersom min Grey Seer dog i första eller andra rundan från ett kanonskott som egentligen missade det tänkta målet... snöpligt slut för den dyraste figuren i min armé. Men hur som helst så var det överlag en lyckad match; särskilt som dvärgspelaren var en ganska dålig förlorare :gremwink:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
"Dock fick Chaos fetspö eftersom vi körde på för stor bana vilket ledde till att vi hade runt 2000 poäng kvar när vi väl kom fram till deras soldater. "

Nu blir jag konfunderad, du menar inte tvärtom?
Machokistiskt stavas det, så nej det var inte helt rätt, men nära... (vore det inte komiskt om jag själv hade stavat fel nu :gremwink:)
 

larsan

Veteran
Joined
9 Jun 2002
Messages
56
Location
Lund.Skåne
MIN bästa match

min bästa match var i södags vi körde 1700p jag spelarde (spelar) Necrons mot darg angels (vet ej hur det staves) han hade bar furdon och motorcyklar. jag hade min necron lord(185p),
c'tan the niggtbringer(360p), 30 warridrs(540p), 5 immortals(140p), 3 destroyers(150p), en monolith(235p), en tomb spyders(55p) och en wraths(41p) från början.på slutet ner jag hade dödat alt hade jag min necron lord(185p), c'tan the niggtbringer(360p)ca 16 warridrs(288) 3 immortals(84p), 2 destroyers(100p), en monolith(235p) allt 1252p kvar de ni möt mig hehehehe. [WH40K]
 
Top