Nekromanti Bästa lajvet??

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Satt och grubblade på jobbet och ville höra lite med er andra:
* Vilket var det bästa lajv ni har varit med på?
* Vilken är er bästa/roligaste lajvkaraktär?

Själv lajvar jag kanska flitigt i Habo, typ i gång i månaden. Det är ett WoD-lajv (mest Vampire) och vi snittat på 40-45 personer. Min favoritkaraktär (någonsin, i alla spel, faktiskt /images/icons/smile.gif) är den snälle, blyga puckelryggen Michail från Ryssland. Han är lite som Skalman; han har hur mycket prylar som helst på sig, och han har alltid med sig sina två bästa vänner; den vita råttan Natalie och den lilla babykrokodilen Andrea. Han är stark som en stridsvagn, och nästan lika tålig, men gör inte en fluga förnär. Han inte speciellt klipsk, men bara man är snäll och bara man hjälper folk så kommer man långt. Det blir bättre då.

Några citat:
"Yes, yes, Michail understand. Uh, um... No... Michail not understand, but Michail do. Michail good at doings, no understandings. Michail will do. Yes, yes. Hurry, hurry..."

"That is nothing. Michail carry this metalbox. Michail used to be beast of burden for other people..."
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,352
Location
Helsingborg
Ser ut som din Michail är ganska Bab5 Sathras inspirerad.


När det gäller dina frågor

1. Bästa lajv, kan inte bästämma något speciellt.

Det mest minnesvärda var i alla fall ett Vampire lavj där vi blev avbrutna av specialpolisen som rusade in med pistoler, attackhundar, skottsäkra västar.

Det visade sig att den kille som blev hungrig och gick ut för att köpa sig en korv. Hans långa mörka rock blåste upp och en gammal dam ser hans Uziattrapp, ringer polisen och säger att det är beväpnade män i en lokal i centrum.

Antingen det eller Värdshuset Gyllende bågarna som utspelade sig av en trollkarl, en speleman och två soldater som kommer in på ett värdshus som vägrar ta imot deras silvermynt, och dessutom inte serverade öl eller brännvin utan bara några konstiga bubblande söta drycker.
Igentligen så var det 4 lajvare som gick fel och beslutade sig för att driva med McDonaldspersonal på en McD i mittersta småland.

2. Bästa karaktär. Hans Speleman, en underhållare med försmak för sarkastiska visor och sånger om evig kärlek, helst i kombination.
Totalt oblyg och ganska framfusig vilket leder till oändliga bekymmer för denne speleman.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Re: På engelska?

Vi kör helt enligt Revised, om det var det du menade. In-game är det svenska eller engelska, det är de språk de flesa kan, eller via Linguistics.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Re: Zathras

Guilty as charged!

Michail är en tydlig Zathras-ripoff, det erkänner jag. /images/icons/smile.gif Gjorde honom för länge sedan till VtM, precis efter "Babylon Squared" hade sänts. Är uppe i nästa 150 XP med honom.

Jag tycker faktiskt att Zathras är den coolaste karaktärer i hela serien, näst efter Kosh Naranek (den första Vorlonen alltså).
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Babylon 5-figurer [jätte-OT]

Jag tycker faktiskt att Zathras är den coolaste karaktärer i hela serien, näst efter Kosh Naranek (den första Vorlonen alltså).

Pah! Zathras är ingenting mot mr Morden!

Ridijeck
uttråkad
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Re: På engelska?

Reglerna vi kör efter i Habo är de omgjorda 2:nd Edition Minds Eye Theater-reglerna, Revised, hos oss kallade 3:rd Edition. OK, jag vet att det inte kommit ut nån 3:rd Edition från White Wolf, men det blir enklare så.. /images/icons/smile.gif

Nu till det viktiga. Om bägge parter vet att de båda klara av att tala engelska hyffsat, och båda karaktärerna talar engelska, så talar men helt enkelt engelska. Är nån osäker eller inte kan engelska, talar man på svenska, men med tummen och pekfingret tydligt format till ett L, som symboliserar att man använder färdigheten Linguistics, alltså talar på ett annnat språk.

Hoppas det där klarade upp det hela. /images/icons/smile.gif
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Babylon 5 [über-OT]

Mr Morden? En usel trasdocka, utan nån större personlighet alls, som går sina herrar smutsiga ärenden, tagen i deras tjänst efter att Icarus landat på Z'Ha'Dum, ständigt luskandes runt och frågar alla "What du you want?", som till råga på allt överlever 'The Big Bang' och slutar sina dagar pålad i trädgården till det kejserliga palatset på Centaur. Hmm....

Antar att du känner till hans hemsida.

Nåja, smaken och allt det där du vet.

Förresten, var det inte tre frågor som ställdes? En av Shadows, en av Vorlons och en från Lorien? Kommer bara på "What do you want?" och "Who are you?".
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,352
Location
Helsingborg
Re: Babylon 5 [über-OT]

Tja, själv håller jag med dig att Mr.Morden inte var någon höjdar karaktär utan mest spelade på att han var "oooh så ond".

Min favorit är Londo Mollari, speciellt för hans unika syn på hur världen är. Han är i grund och botten den skurpellöse men godhjärtade statsmannen vars trohet är mot hans folk och familj.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Vir:"What is that horrible noise?

Mollari: Narn Opera, That Technomage has cursed me with a holo-demon that not only plays Narn Opera but has also made me the owner of 500,000 shares in a Spoo ranch.

<hr></blockquote>
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Re: Babylon 5 [über-OT]

Mr Morden? En usel trasdocka, utan nån större personlighet alls, som går sina herrar smutsiga ärenden, tagen i deras tjänst efter att Icarus landat på Z'Ha'Dum, ständigt luskandes runt och frågar alla "What du you want?", som till råga på allt överlever 'The Big Bang' och slutar sina dagar pålad i trädgården till det kejserliga palatset på Centaur. Hmm....

Tja, det ligger väl något i det du säger, men jag är bara så svag för den där sortens "jag har allting under kontroll"-skurkar som han är ett så bra exempel på.

Nåja, smaken och allt det där du vet.

Absolut!

Ridijeck
skurkgillare
 
Top