Nekromanti Bästa klanen i Vampire?

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag tyckte nog att Brujah och Gangrel var fräckast och liksom mest vapyriska. Nosferatu på tredje plats.

Fast min roligaste rollfigur var en Lasombra.

Om det var mekaniskt bäst du menar så var Brujahs väldigt hårda. City Gangrel också, har jag för mig, om din SL var dum/snäll nog att låta dig spela det.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,868
Location
The Culture
Om jag var vampyr så skulle jag klä mig snyggt, så Ventrue.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Jag älskar Ventrue klanen, deras ”Somebody needs to step up” mentalitet är vad jag vill spela och skräcken av att inte kunna tänka på andra människor som annat än saker.

Min favorit karaktär var dock en Malkavian med den bra disciplin uppsättningen (fuck dementation, den borde aldrig kommit tillbaka till Camarillan).

Så Ventrue. Ska jag välja en av de konstiga extra klanerna så är det dock Followers of Set. Lair of the White Worm all the way baby!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Tror Malkavian är min favorit. Kanske svarar jag Ventrue för att verka mer städad dock.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Älskar Giovanni, dels för temat de jobbar på, och dels för att det är den enda vampyr-sekten som makes någon slags sense.

Inspirerar alla mina ventrue-familje-klan-karaktärer på samma grund. Familjen är blodet, blodet är familjen.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,320
Location
Helsingborg
Jag har en grej för några av outsiderklanerna. Followers of Set. Nagarajas....och Naglopers om vi inkluderar Ebony Kingdom.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Cybot;n332612 said:
Jag har en grej för några av outsiderklanerna. Followers of Set. Nagarajas....och Naglopers om vi inkluderar Ebony Kingdom.
Nagalopers är amazingly creepy och jag älskar dem!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Khan;n332602 said:
Daeva.

Fight me!
Jag gillar Julii klanen från Requiem bäst personligen :p

(Det är en lögn. Mitt hjärta tillhör Requiem Ventrues som är spektakulärt coola!)
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Bäst, svårt, men av de mindre obskyra klanerna säger jag city gangrel, tremere eller lasombra.

Favoriterna är ventrue och toreador. De är "roligast" att spela, tycker jag.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
Min första Vampirekärlek var Brujah, när jag spelade min brujah Mike som hade en fobi för spindlar. Min nästa vampire var en Nosferatu på 1700-talet som hade dendrofobi. (Ja, alla mina Vampirekaraktärer har fobier).

Så jag är extra svag för Brujah och Nosse, men i övrigt så är jag väldigt förtjust i Tzimisce, Samedi och Cappadoccian som jag tycker är intressanta och spännande klaner.

Fun fact: De tre flickvänner jag haft som jag spellett har alltid spelat Gangrel, helt oberoende av varandra :p
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
IcarusDream;n332629 said:
Min första Vampirekärlek var Brujah, när jag spelade min brujah Mike som hade en fobi för spindlar. Min nästa vampire var en Nosferatu på 1700-talet som hade dendrofobi. (Ja, alla mina Vampirekaraktärer har fobier).

Så jag är extra svag för Brujah och Nosse, men i övrigt så är jag väldigt förtjust i Tzimisce, Samedi och Cappadoccian som jag tycker är intressanta och spännande klaner.

Fun fact: De tre flickvänner jag haft som jag spellett har alltid spelat Gangrel, helt oberoende av varandra :p
Alla mina flickvänner har spelar Lasombra :p Man har väll en typ :p
 
Top