Nekromanti Bästa hobby skrivna grejerna

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Jag har blivit mer och mer intresserad av äventyr som skrivits och släppts gratis i om hobbyn. Äventyr som skrivits till typ Gothcon, släppts via internet eller tryckts i ett fanzine på 90-talet. Mängden gömda och glömda guldklimpar är enorm. Men det är svårt att hitta grejer, även med fantastiska initiativ så som Scenariobiblioteket.

Så, vilket är det bästa scenariot (eller kampanjen) som spritts gratis?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,220
Vet inte om det kvalar in i vad du frågar efter, men ett av de bättre jag stött på är Nine virtues of Magnus the Pius till Warhammer 2nd ed. Vinnare (?) i en scenario-tävling som tillverkaren utlös så det har ju en officiell prägel, men alltjämt gratis. Fångar mycket av spelets charm, även om det är rätt rälsat.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Du känner säkert redan till House of Roghat Demazien. Det ska eventuellt gå att hitta via wayback machine, eller genom att fråga någon som har pdf:en. Typ mig. Exempelvis.
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
http://stank.nu/Articles/ArticleOverview.aspx har vi också en del äventyr, som jag förstås tycker är bra. :) För många år sedan hade vi en scenariotävling med en skrivare som första pris, och då var det "Ridån faller" till Neotech som vann.

Sedan har jag en stadig tanke om att lägga ut min 1000-sidors kampanj till Ereb som också skrevs för många, många år sedan, men det ligger fortfarande in i framtiden.
 
Top