Bästa hexkrälet?

zonk

muterad
Vilket är ditt favorit-hexkräl av alla de som publicerats därute, eller skapats hemma på kammaren? Har du ett eget du är grymt nöjd med, posta det!

Om jag ska rekommendera något som jag inte var med och skrev så är det lätt Carcosa av Geoffrey McKinney. Briljant, färgsprakande, blodigt, utomjordiskt och med häxkonst upp över laserpistolerna.

Om jag ska rekommendera något som jag inte var med och skrev så är det lätt Carcosa av Geoffrey McKinney. Briljant, färgsprakande, blodigt, utomjordiskt och med häxkonst upp över laserpistolerna.
Låter förbaskat trevligt! Är det till nåt speciellt system, eller har det sitt eget rentav?

Låter förbaskat trevligt! Är det till nåt speciellt system, eller har det sitt eget rentav?
Släpptes som en modul till Lamentations of the Flame Princess, vilket är väl typ ganska vanlig B/X OSR. Kan nog köras med vilket system som helst ”bara man vet vad man gör”.

Det är väldigt weird* och väldigt grovt, så man blir typ lika delar hänförd som illa berörd.

*som i weird fiction

Last edited:
Jag är rätt färsk inför spelstilen, men två jag har haft enormt kul med är
  • Mythic Bastionland (om den nu får räknas?). De olika procedurerna i spelet bäddar för ett väldigt organiskt berättande och världsbygge. Vår kampanjs rike har börjat utvecklas till en av de roligaste spelvärldar jag bebott!
  • River of Night till Shadowdark. Djungelkräl med flera roliga faktioner, bortglömda ruiner och paradimensionella rymdisar.

Last edited:
Där ser man hur olika man kan tycka.
Jag avyttrade mitt exemplar eftersom jag fann det repetitivt, fantasilöst och puerilt...

The Dark of Hot Springs Island och Dolmenwood. Har nog inte stött på något som kommer i närheten av dessa två. Hot Springs är kompakt och otroligt detaljerad. Perfekt för en begränsad kampanj. Dolmenwood är tillräckligt stor för att hålla på i åratal.

Back